۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۳۶۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولان زمینه پاسخ‌گویی به شبهات دانشجویان را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت گفت: باید زمینه‌ای در مراکز علمی فراهم شود تا افزون بر شکوفا شدن استعدادهای نسل جوان‌ به شبهات آنها نیز به خوبی پاسخ داده شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فومن، دانشگاه را نخستین مرحله تبلور استعدادهای علمی، سیاسی و ابداعی دانشجو معرفی کرد و گفت: یک نوجوان و جوان تا زمانی که در دبستان و ‏دبیرستان است، احساس یک نوع محدودیت می‌کند؛ اما وقتی که وارد دانشگاه می‌شود ‏احساس گسترش قلمرو فکری، اجتماعی و سیاسی دارد.

وی با بیان این که برخی ها از این مرحله اوج بلوغ فکری و سیاسی دانشجو سوء استفاده می‌کنند و شعارهای ‏سیاسی و مکتبی و انحرافی می‌دهند، ادامه داد: امروز همه دانشگاهیان و مسؤولان باید از این فرصت بهینه در جهت رسیدن به یک جایگاه مناسب استفاده کنند.

امام جمعه رشت با تأکید براین که در نخستین گام باید خواسته علمی دانشجو را بارور کرد، گفت: متأسفانه در دانشگاه‌ها کمی در این خصوص سهل انگاری صورت می‌گیرد که باید با جذب اساتید مجرب و به دور از هر‌گونه رابطه‌بازی در این مسیر گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که باید جایگاه علمی در سطح دانشگاه‌ها و حتی انتخاب استاد در دانشگاه به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: اگر این موضوع مهم مورد بی‌توجهی قرار گیرد اهداف اصلی خدشه‌دار خواهد شد.

وی با بیان این که در دومین گام دانشگاه باید مشکلات فکری، اعتقادی و روانی دانشجو را در نظر بگیرد و در رفع آن با تشکیل ‏میزگردها، کنفرانس‌ها، سمینارها، گردهمایی پاسخگوی جوانان باشد، ادامه داد: باید دانشجو از یک آزادی حداقلی نیز برخوردار باشد تا بتواند حرف‌های خود را مطرح کند و جواب مناسب را بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که باید حرف هر دانشجویی را شنید و در جهت پاسخگویی به آن اقدام کرد، ادامه داد: ما عاجز از پاسخگویی ‏نیستیم، هر مشکلی داشته باشند قدرت پاسخگویی داریم.

امام جمعه رشت با بیان این که حضور دانشجو در محیط دانشگاه زمینه ساز شکوفایی فکر آن فرد خواهد شد، گفت: باید زمینه ای در مراکز علمی فراهم شود تا افزون بر شکوفا شدن استعدادهای نسل جوان به شبهات آنها نیز به خوبی پاسخ داده شود.

وی با بیان این که متأسفانه کارهای جنبی دانشگاهی ما بیشتر از کارهای علمی است، ادامه داد: باید با برنامه‌هایی هدفمند و برنامه ریزی شده مانع از سوق پیدا کردن افکار نسل جوان به سوی مکاتب الحادی و انحرافی شویم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز روحانیت آگاه و اصیل وظیفه بسیار سنگینی در دانشگاه ها و مراکز علمی برعهده دارد، گفت: مرحوم مطهری، ‏باهنر و بهشتی در دانشگاه بودند ولی سنگردار بودند و برای دفاع از حریم اسلام و پاسخگویی به شبهات ‏دانشجویان حضور پیدا می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که روحانیت متعهد و اصیل باید هجومی که امروز علیه، اسلام، انقلاب، امام و رهبری سرازیر شده را بشکند و واقعیت اسلام ناب را برای نسل امروز جامعه تبیین کند، بیان داشت: روحانیت متعهد باید به دانشجو تفهیم کند که دانشگاه جای شکوفایی علمی و مذهبی است نه این‌که علم با مذهب و دین مخالف داشته باشد، ‏علم با دین مخالفت ندارد.

امام جمعه رشت ادامه داد: ‏بوعلی سینا با آن همه علم و دانش هر وقتی مشکلی برایش پیش می‌آمد به مسجد جامع بخارا ‏می‌رفت و دو رکعت نماز می‌خواند و از خدا می‌خواست مشکلش را حل کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که علم با دین مخالف نیست، ادامه داد: ما باید سنگرداری دانش را در سایه دین انجام بدهیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: دانشگاه آزاد ‏اسلامی تنها لفظ اسلامی را یدک نکشد؛ اسلامی را به معنای واقعی پیاده کنیم تا در جامعه بتوانیم از اسلام ‏ناب محمدی(ص) دفاع کرده باشیم./950/پ202/س
ارسال نظرات