۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۴۳۷
آیت الله طبرسی:

تعلیم و تربیت صحیح ‌زمینه‌ساز پیشرفت ‌هر جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: قرآن بهترین الگوی سازندگی، رفتاری و تربیت اسلامی نسل جوان و نوجوان و افراد جامعه است چرا که راهکارها و بیانات اخلاقی و دینی کلام وحی نقش به سزایی در زندگی آنان دارد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای کانون تربیت اسلامی استان در ساری با تأکید براین که تربیت اسلامی باید رویکرد همه نهاد به ویژه مراکز آموزشی کشور باشد، گفت: اگر رویکرد امروز ما در پرورش نسل جدید اسلامی باشد به یقین شکوفایی نظام را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر این که تربیت باید ریشه ای باشد و ما باید برای آن برنامه مدونی داشته باشیم، افزود: کار تربیت دکان‌داری نیست این کار ریشه و مایه می‌خواهد که باید به صورت جدی به آن توجه شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هرجامعه ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

آیت الله طبرسی، نسل جوان را سرمایه‌های حقیقی این کشور در حفظ و پاسداری از ارزش‌های این حکومت الهی عنوان کرد و افزود: اگر به تربیت نسل آینده در بعد روحی، روانی و جسمانی توجه نشود در آینده نمی‌توانیم خلاء‌های ناشی از این امر را برطرف کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از روحانیان به عنوان نقطه قابل اتکا و پشتوانه معنوی و ارزشی یاد کرد و گفت: اگر به این امر بی‌توجهی کنیم در تربیت نسل آینده دچار نوعی بی‌هویتی می‌شویم که محصول آن شکل‌گیری نسلی بی‌اعتقاد و بدون باور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تربیت اسلامی به عنوان یکی از ارکان اصلی در میان جوانان و نوجوانان می‌تواند نقش به سزایی را در زندگی و آینده آنان ایفا کند، گفت: تشخیص ارکان اسلامی از سوی دانش‌آموزان نشان‌دهنده پایه ریزی، اساس، پایه و شالوده جوانان و نوجوانان بر اساس مسائل اسلامی است که آن را در زندگی سرلوحه و الگو قرار داده اند.

امام جمعه ساری بیان کرد: قرآن بهترین الگوی سازندگی، رفتاری و تربیت اسلامی نسل جوان و نوجوان و افراد جامعه است چرا که راهکارها و بیانات اخلاقی و دینی کلام وحی نقش به سزایی در زندگی آنان دارد.

آیت الله طبرسی اظهار داشت: رعایت تربیت اسلامی در روابط فردی، خانوادگی و اجتماعی جوانان و نوجوانان تا اندازه‌ای انحراف‌ها و ناهنجاری‌ها را از بین می‌برد و در صورت عدم تبعیت و پیروی نسل جدید از ناهنجاری‌های ناسازگار با مسائل و تربیت اسلامی می‌تواند آنان را به یک مبلغ و الگو برای دیگران تبدیل کند.

وی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی‌کردن فعالیت کانون تربیت اسلامی در استان‌ گفت: این کار شما بسیار مقدس و دشوار است و باید ایمان و باور قوی در این مسیر گام برداشت.

امام جمعه ساری تأکید کرد: انسان‌سازی را باید از پیامبر(ص) آموخت چرا که اول ایشان فکر را ساختند و ما هم باید به مردم فکر توحیدی و اسلامی را در همان مراحل اولیه در بچه هایمان بدمیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که در تربیت اسلامی دو چیز ملاک است، ادامه داد: یکی سازندگی و دیگری بازدارندگی است و یگ گروه سازندگی و گروه دیگر بازدارندگی را باید انجام دهد که این کار هم کار پیامبران است./950/پ201/س
ارسال نظرات