۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۵۲۹
استاد خارج فقه حوزه علمیه:

اعتکاف ماه شعبان دروازه ورود به ماه رحمت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر احیای اعتکاف ماه شعبان بیان داشت: اعتکاف فرصتی مناسب برای جوانان است تا با فرهنگ غنی دین آشنا شوند.
تهجد و شب زنده داري


حجت الاسلام والمسلمین بطحائی از اساتید حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ماه شعبان از ماه‌های پرفضیلتی است که انسان باید با استفاده از فرصت‌های آن خود را برای ماه رمضان و  میهمانی خدا آماده کند.

وی ادامه داد: مومنین باید با توجه به آداب، زیارات و اعمالی که در این ماه وارد شده است، روح خود را از سرچشمه معنویت سیراب کنند و با انس گرفتن با ادعیه، آمادگی شب زنده داری در ماه رمضان را کسب کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماه شعبان در سیره علمای اسلام دارای اهمیت بسزایی بوده است و بزرگان به اعمال این ماه به خصوص روزه مستحبی بسیار عنایت داشتند، بیان داشت: آنچه از منابع دینی به دست می‌آید این است که ایام البیض و اعمال آن از جمله اعتکاف اختصاصی به ماه رجب ندارد بلکه در این ماه هم وارد شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر احیای اعتکاف ماه شعبان بیان داشت: اعتکاف، بست نشستن در مسجد و یک اعتصاب از نفس و شیطان و شکایت از آنها به خداوند است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در دوران معاصر که فرهنگ غربی و شرقی در جوامع گوناگون از جمله جامعه ما در حال تبلیغ است، اعتکاف فرصتی مناسب برای جوانان برای آشنایی با فرهنگ غنی دین است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف نقشی اساسی در تعالی اخلاق فردی و اجتماعی مردم دارد، بیان داشت: اعتکاف پشت کردن به تمامی مظاهر نوین فرهنگ منحط غربی است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز ایجاد فضای‌های معنوی نقش بسزایی در تعالی اخلاق جامعه دارد و جامعه می‌تواند با این قوت‌های معنوی از دام بی عفتی‌ها، بی بند و باری‌ها و معضلات اخلاقی خلاصی یابد.

وی اظهار داشت: جوانان باید با نیت های پاک و انگیزه های ایمانی بالا در برنامه های دینی همچون اعتکاف شرکت کنند و بازگشت به سوی خداوند و توبه از گناهان را نصب العین خود قرار دهند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات