۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۵۳۵

برگزاری 1200 جشن نیمه شعبان در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری 1200 جشن نیمه شعبان در این استان خبر داد.
مهدويت
حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌ از برگزاری 1200 جشن نمیه شعبان در استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت: افزون بر این تعداد 700 مبلغ و روحانی نیز در ماه شعبان به مناطق مختلف استان نیز اعزام می شوند.

مشاور فرهنگی استاندار خوزستان به ویژه برنامه های امور مساجد و تشکل های دینی اشاره کرد و افزود: در بخش حمایت از برنامه‌های فرهنگی مساجد، اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برنامه‌های بیش از 500 مسجد استان حمایت کرده است.

حجت الاسلام بلک تعداد هیئات مذهبی مورد حمایت را 200 هیئت اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون 10 هزار هیئت فعال مذهبی در استان خوزستان شناسایی شده که هر کدام از آنها مجموعه ای متشکل از افراد با انگیزه مذهبی و جوانان مؤمن هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: از این تعداد هیئت مذهبی 35 درصد از آنها در طول سال به صورت متوالی اقدام به برگزاری مراسم های مختلف دینی و مذهبی می کنند که نسبت به سایر هیئت‌ها از فعالیت بیشتری برخوردار هستند و این قابلیت را دارند که به عنوان هیئت‌های محوری برگزیده شوند.

حجت الاسلام بلک تصریح کرد: با دستور استاندار خوزستان یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل از هیئت‌های مذهبی فعال در استان خوزستان تشکیل شد که برای هرگونه برنامه‌ریزی برای هیئت‌های یادشده بسیار مؤثر خواهد بود و این بانک در چند هفته قبل مجددا به روز شد.

مشاور فرهنگی استاندار خوزستان تصریح کرد: هر کدام از این هیئت‌ها می توانند سنگری برای دفاع از انقلاب و اسلام باشد به همین دلیل به دستور استاندار خوزستان برای هدفمند کردن فعالیت های آنها برنامه ریزی و اعتبار خوب در نظر گرفته شده که در طول سال برای آنها اجرا می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هیأت‌های فعال را استقرار روحانی برای آنها عنوان کرد و گفت: برای ساماندهی محتوای مراسم‌های این هیأت های مذهبی برنامه ریزی های شده و در کنار آن اقدام به چاپ و توزیع کتاب شعر و مدیحه سرایی ویژه مراسم های مختلف کرده ایم.

وی ادامه داد: همچنین برای مدیران و مداحان این هیئتها دوره های آموزشی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شده که در ارتقای کیفی برنامه های این هیئتها نقش موثری داشته که در رصدهای صورت گرفته از این هیئت ها موفقیت ها نسبت به گذشته چشم گیر بوده است.

حجت الاسلام بلک اظهار داشت: به استاندار خوزستان پیشنهاد فعال کردن یک هزار هیئت مذهبی از این میان را به صورت آزمایشی داده‌ایم که با در اختیار گذاشتن امکانات و منابع در اختیار آنها به صورت محدود بتوانیم شاخص‌های مذهبی در استان خوزستان که از آن به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران نام برده می شود را بالا ببریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این‌که این فعالیت‌ها باید مستمر باشد، گفت:‌ راه اندازی سامانه پیام کوتاه و سایت‌های هیئت‌ها از‌ اقدامات صورت گرفته به شمار می‌رود./9452/پ202/س
ارسال نظرات