۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۶۷۳
یک بام و دو هوای سعودی ها؛

عربستان پایان خونریزی و اجرای اصلاحات در کشورهای عربی را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ در حالی که عربستان سعودی به شدت از دیکتاتورهای منطقه حمایت می کند از همگان خواست به خونریزی ها پایان داده و به اجرای اصلاحات بپردازند.
عربستان پایان خونریزی و اجرای اصلاحات در کشورهای عربی را خواستار شد
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که ملت های عربی از دخالت عربستان سعودی در امور داخلی کشورهای خود و مقابله با قیام های عربی و اسلامی به شدت معترض هستند، عبدالعزیز بن محیی الدین، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان، روز گذشته و پس از اتمام نشست شورای وزرا بر لزوم پایان خون ریزی ها و اجرای اصلاحات در کشورهای عربی تاکید کرد.

وی گفت: عربستان سعودی از همگان می خواهد تا حکمت و عقل را جایگزین کشتار کنند و با توقف خون ریزی ها به اجرای اصلاحات گسترده ای که حقوق و کرامت انسان عرب را تامین می سازند اهتمام ورزند.

عبدالعزیز بن محیی الدین ادامه داد: عربستان نسبت به امنیت، ثبات و حفظ وحدت و استقلال کشورهای عربی حرص فراوانی دارد و از کشته شدن جمعی از زنان و کودکان اندوهناک است.

شورای نخست وزیری نیز از گفت وگوهای ملی و تشکیل کمیسیون بررسی علل حوادث اخیر در بحرین استقبال و از پرهیز عربستان از برهم زدن امنیت و گسترش فتنه در کشورهای خلیج فارس تاکید کرد.

کارشناسان معتقدند سخنان وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان متوجه سوریه بوده و نسبت به کشته شدن تعدادی از شهروندان این کشور ابراز نگرانی کرده است.

این در حالی است که عربستان سعودی به شدت تلاش می کند تا قیام ملت های عربی که با هدف آزادی و زندگی با کرامت انجام می گیرد را به زانو دربیاورد.

مقامات عربستان در حالی از کشته شدن زنان و کودکان در کشورهای عربی ابراز نگرانی می کنند که از ابتدای قیام ملت بحرین به این کشور نیرو اعزام کرده و به همراه نظامیان آل خلیفه به کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین و تخریب مساجد و حسینیه ها و به آتش کشیدن قرآن کریم می پردازند.

دخالت آل سعود در یمن نیز برای همگان آشکار شده است، به طوری که شهروندان یمنی مدت هاست در اعتراض به این دخالت ها که با هدف حفظ قدرت دیکتاتوراین کشور انجامی می گیرد راهپیمایی می کنند.

شهروندان شیعه عربستان نیز ماه هاست در اعتراض به تبعیض طایفه ای به راهپیمایی می پردازند و خواستار اجرای اصلاحات در این کشور هستند، لیکن مقامات سعودی که بر لزوم اجرای اصلاحات در کشورهای عربی تاکید می ورزند، نه تنها به برآورده شدن مطالبات ملت نمی اندیشند بلکه معترضان را بازداشت می کنند./980/ب901/گ
ارسال نظرات