۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۷۱۱
مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

سربازان جبهه فرهنگی ‌برای کاهش آسیب‌ فضای سایبر تولید فکر کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به خطرات استفاده از رسانه‌های دیجیتال‌ گفت: سربازان جبهه فرهنگی باید برای کاهش آسیب‌های عرصه رسانه دیجیتال تولید فکر‌ کنند.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شب گذشته در نشست تخصصی آسیب شناسی اینترنت که به مناسبت روز عفاف و حجاب در این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه اینترنت و رسانه های دشمن مانند شیطان عمل می کنند، گفت: متاسفانه امروزه سایت های مثبت و دینی و مذهبی به این فراگیری و جذبه در دنیا وجود ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: امروز جنگ دشمن یک جنگ گسترده فرهنگی است و از ابزار رسانه، اینترنت و ماهواره که ابزار گمراه کننده ای است در این راه استفاده می شود و هزینه های سنگینی نیز در این خصوص صورت می گیرد.

حجت الاسلام سپهر، با بیان این‌که اینترنت، فیلم و مباحثی از این قبیل برای جوانان جذبه دارند، تصریح کرد: باید دید آیا جوانان ما از اینترنت استفاده های مفیدی دارند و یا از سایت های مذهبی، دینی و معارف اسلامی بازدید می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که تبیین خطرات استفاده از رسانه های دیجیتال، ماهواره، اینترنت و... از اهداف تشکیل این گونه نشست هاست، بیان کرد: سربازان عرصه فرهنگی باید این آسیب ها و خطرات را بدانند و برای این معضلات تولید فکر کنند.

همچنین حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این‌که امروز معضل فرهنگی ما با محدودیت ها جواب نگرفته، مگر اینکه ما مصونیت ایجاد کنیم، اظهار داشت: تحکیم مبانی خانواده به حفظ چارچوب فرهنگی کمک می کند اما تاکنون نتوانسته ایم ساز و کار مقابله قطعی با این حوادث را پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نیاز به محبت و مهربانی در فطرت فرزندان ما وجود دارد، چون ما زمان آن را نداریم که برای فرزند خود وقت بگذاریم، او به سمت اینترنت و ماهواره و رسانه هایی از این قبیل گرایش پیدا می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این‌که مبانی دینی، روش های مقابله با رسانه های انحرافی را به ما ارائه داده اند، عنوان کرد: استفاده از ماهواره و اینترنت نیاز به برنامه ریزی درستی دارد.

حجت الاسلام روحانی نژاد، استاد دانشگاه، نیز در این جلسه با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام، اضافه کرد: اینترنت مهم ترین شاخصه رسانه ای و تمام ویژگی های یک رسانه مدرن را دارد چون محدودیت سنی، زمانی و جغرافیایی ندارد و ساده و جذاب طراحی شده است.

وی با اشاره به ترویج و گسترش پایگاه‌های اینترنتی غیر اخلاقی در بین نوجوانان و جوانان، یاد آور شد: غرب از طریق اینترنت وارد زوایا و حریم خصوصی ملت ایران شده و با تأسیس سایت های مختلف مستهجن آن هم به دست ایرانی های مقیم خارج از کشور سعی می کند جوانان و نوجوانان ما را به انحراف و تزلزل اخلاقی بکشاند.

استاد روحانی نژاد، کنترل اینترنت توسط والدین کودکان و نوجوانان را امری مهم تلقی کرد و ادامه داد: تا جایی که امکان دارد خرید کامپیوتر خصوصی و موبایل با امکانات گسترده را برای فرزندان خود به تعویق بیاندازید.

مسعود حمیدی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست با بیان این‌که باید موشکافانه اخبار و سایت های اینترنتی را بررسی کنیم، گفت: دشمن در سال‌های اخیر با ترفندهای مختلف سعی دارد اعتقاد به مهدویت را در بین مردم شیعه از بین ببرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ها و سخنرانی‌های دشمنان علیه اسلام افزود: غربی ها همیشه بیان می کنند که از جانب دو مورد، یکی خط سرخ شهادت و دیگری خط سبز انتظار مهدویت، خطر وجود دارد و معتقدند تا زمانی که این دو را از شیعیان نگرفته اند در معرض خطر قرار دارند از این رو برای رسیدن به اهدافشان، انحراف در بحث مهدویت را دنبال می کند، تا از طریق این ترفندها به اهداف شوم خود برسد.

حمیدی نژاد با اشاره به بالارفتن آمار طلاق در کشور‌ تصریح کرد: دشمنان بهترین راه ممکن را که همان رسانه است انتخاب کردند، چرا که رسانه این روزها 24 ساعته در زندگی روزمره ما استفاده می شود و نقش و حضوری فعال دارد؛ بنابراین ما به عنوان یک نهاد فرهنگی در کشور باید بحث و بررسی آسیب های رسانه را در متن برنامه های خود قراردهیم تا بتوانیم با این جنگ رسانه ای که غرب علیه انقلاب اسلامی ما آغاز کرده مقابله کنیم./9455/پ203/س
ارسال نظرات