۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۰۵۸
آیت الله طبرسی:

باورهای بی‌اساس نباید اساس ترویج فرهنگ مهدویت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با انتقاد از تولید مستند «ظهور نزدیک است» این مستند را غیر واقعی خواند و گفت: نباید روایات ضعیف و باورهای بی اساس را پایه ای برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه اسلامی قرار دهیم.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت مهدی‌(عج) در دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، امام زمان (عج) را آخرین سفیر و ذخیر الهی دانست و با بیان این که نشر علم و گسترش دانش، معرفت و بینش در عالم هستی از ماموریت های امام زمان (عج) است، گفت: ظهور حضرت ولی عصر(عج) زمینه رشد، تعالی و کمال انسان ها را فراهم می کند.

وی، مهدویت را فرهنگی اصیل و تعالی بخش در نظام هستی نام نهاد و با بیان این که این فرهنگ اصیل اسلامی می تواند کلید همه مشکلات جامعه بشری باشد، افزود: این فرهنگ اصیل باید به همه جهان گسترش داده شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است، ادامه داد: اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سر استقامت و ضامن پیروزى پیروان امامت است، ادامه داد: این عامل در همه ادیان آسمانى وجود داشته و رمز بقا و پایداری و ریشه همه‌ نهضت‌هاى جوامع اسلامی‌ ‌به ویژه شیعیان ‌‌بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که منتظران واقعى امام زمان لحظه‌اى از تحرک و تکاپو در پیشبرد اهداف دین‌ باز نمى‌ایستند، ادامه داد: منتظر حضرت ولی عصر(عج) همواره با سعى و کوشش، خود را براساس اسلام اصیل و مکتب اهل بیت(ع) پرورش می‌دهند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز همه توان دشمنان در جهت مخدوش کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شده است، ادامه داد: تبلیغ مناسب انتظار می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسأله مهدویت بیشتر باید درسطح دانشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: دشمنان امروز با ورود به مراکز علمی و آموزشی به دنبال مخدوش کردن اعتقادات دینی نسل جوان هستند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با انتقاد از تولید مستند «ظهور نزدیک است» این مستند را غیر واقعی خواند و با بیان این که نباید روایات ضعیف و باورهای بی اساس را پایه ای برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه اسلامی قرار دهیم، ادامه داد: بیان این گونه مسائل در سطح جامعه سبب سست شدن اعتقادات دینی مردم می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی از هر فرصتی برای تضعیف فرهنگ مهدویت استفاده می کنند، ادامه داد: امروز ترویج صحیح اندیشه انتظار و مهدویت می تواند تنها راه مقابله با تلاش های مذبوحانه دشمن در این عرصه باشد.

امام جمعه ساری، ظهور حضرت ولی عصر(ع) را سبب پیشرفت‌های گسترده معنوی دانست و با بیان این که آبادی و آسایش با ظهور آخرین منجی عالم بشریت تحقق خواهد یافت، ادامه داد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید به وظیفه یک منتظر واقعی عمل کنند.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود به رسالت دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سطح دانشگاه ها اشاره کرد و با بیان این که این دفاتر وظیفه مهمی در جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی در این محیط های آموزشی برعهده دارند، ادامه داد: امروز مراکز آموزشی ما نیازمند تقویت بیشتر آموزه های دینی هستند.

آیت الله طبرسی، بدحجابی را حربه دشمنان برای کمرنگ کردن ارزش های دینی در سطح جامعه دانست وبا بیان این که دشمن با ترویج بی بندوباری و فساد تلاش می کند جامعه را به سوی فرهنگ غربی سوق دهد، ادامه داد: امروز وظیفه آحاد جامعه اسلامی است که در برابر این تهاجم گسترده و سازمان یافته غرب ایستادگی کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات