۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۱۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

احداث 125 خانه عالم در روستاهای استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل از فعالیت 610 روحانی و مبلغ در این استان خبر داد و اظهار داشت: 228 روحانی از این تعداد در شهر اردبیل ساکن بوده و به عنوان روحانیون شاغل و طرح هجرت فعالیت دارند.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي اردبيل
حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از فعالیت 610 روحانی و مبلغ در این استان خبر داد و اظهار داشت: 228 روحانی از این تعداد در شهر اردبیل ساکن بوده و به عنوان روحانیون شاغل و طرح هجرت فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که بیشتر این تعداد روحانی در 210 مسجد روستایی اردبیل مشغول فعالیت های تبلیغی هستند، گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام همواره با توطئه‌های روزافزون به دنبال انحراف در آرمان های اصیل نظام اسلامی هستند، نباید تعدادی از مردم از وجود معنوی روحانیت در منطقه زندگی خود محروم باشند.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: امروز مساجد استان نیازمند حضور تبلیغی روحانیان آگاه و بصیر است، متأسفانه به علت کمبود روحانی در تعداد معدودی از مساجد نماز صبح برگزار می‌شود، در چنین شرایطی تقویت حوزه های علمیه و ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه مسأله‌ای ضروری به نظر می رسد.

وی خاطر‌نشان کرد: امسال توجه به گسترش فرهنگ دینی با بهره مندی از ابزارهای و راهکارهای نوین و ابتکاری در اولیت کاری سازمان قرار دارد و در این خصوص لازم است از بحث های سلبی جلوگیری و به بحث های ایجابی پرداخت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل‌ در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طبق برنامه چهارم توسعه می‌بایست، 100 خانه عالم در روستاهای اردبیل احداث می‌شد که این استان هم‌اکنون با احداث بیش از 125 خانه عالم از برنامه پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: طرح خانه های عالم موقت جهت استقرار روحانیان مبلغ فصلی و مناسبتی در ماه های رمضان، محرم، صفر و تابستان در مناطق دورافتاده و مرزی استان اردبیل اجرایی می شود.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: در این طرح خانه ای به مساحت 42 مترمربع در کنار مساجد برای استقرار موقت مبلغان احداث و تجهیز خواهد شد که در این‌ صورت دیگر نیاز به اسکان روحانیان از سوی اهالی روستاها نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این که سی پروژه از طرح استقرارموقت از ابتدای سالجاری آغاز شده است، گفت: هفتاد پروژه نیز با همکاری سپاه استان در ماه های آینده شروع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث خانه های عالم روستایی گفت: حضور دائمی روحانیان در روستاها در تقویت مبانی دینی و اعتقادی اهالی و ایجاد پایگاه مستحکم دینی، فرهنگی و تبلیغی در مناطق محروم، دور افتاده به ویژه مرزی بسیار مؤثر بوده است.

حجت الاسلام ستوده در پایان با بیان این‌که روحانیان در طول تاریخ نقش خطیری در حفظ معارف اصیل اسلام ناب محمدی داشته‌اند، اظهار داشت: روحانیت امروز نیز پیش قراول مقابله با شبهات و تهاجم فرهنگی غرب است./935/پ202/س
ارسال نظرات