۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۲۱۸
آیت الله طبرسی:

پدیده بدحجابی تنها با صدور بخشنامه و برخوردهای سلیقه ای حل نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با تأکید بر این که نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت پایه و زیربنایی از همان دوران دانش آموزی در سطح مدارس آغاز شود، گفت: در حال حاضر موضوع بدحجابی تنها با صدور بخشنامه و برخوردهای سلیقه ای حل نخواهد شد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در ساری با اشاره به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی، گفت: سیستم آموزشی در نظام اسلامی بای بر مبنای دین محوری و دانایی محوری پایه‌گذاری شود.

وی دستگاه تعلیم و تربیت در هر کشوری را رکن اساسی و اصلی آن کشور دانست و با بیان این که کشورهای پیشرفته از نظام آموزشی مناسبی برخوردار بودند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال جامعه ای ایده آل و سالم هستیم باید ساختار آموزش و پرورش ما نیز مناسب باشد.

امام جمعه ساری به نقش معلمان در پرورش آینده‌سازان کشور اشاره کرد و با بیان این که یک معلم الگو و اسوه ای برای هر دانش آموز محسوب می شود، خاطرنشان کرد: معلم باید توجه داشته باشد که شخصیت یک دانش آموز براساس آموزشی که در مدرسه به او داده می شود شکل می گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حاکم بودن تقوا و ارزش های اسلامی در دستگاه تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور سیستم آموزشی کشور ما را نسبت به دیگر کشورهای جهان متمایز کرده است، ادامه داد: توجه به این اصل مهم باید در آموزش و پرورش تقویت شود.

وی با تأکید براین که اصل و ریشه آموزش و پرورش باید اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خارج از این قاعده حرکت کنیم، دستگاه تعلیم و تربیت ما رویکرد غربی به خود خواهد گرفت.

امام جمعه ساری با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دستگاه تعلیم و تربیت در کشور رویکردی کاملاً غربی داشت، تصریح کرد: خوشبختانه پیروزی انقلاب سبب یک تحول عظیم در بنیان‌های کشور شد و اندیشه دینی در سطوح مختلف این نظام آموزشی مهم نهادینه شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که در نظام اسلامی همه فعالیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی باید سبقه دینی داشته باشد، تصریح کرد: همه این فعالیت ها باید در چارچوب ارزش های دینی و آرمان های امام راحل قرار داشته باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که تربیت اسلامی به عنوان یکی از ارکان اصلی در دستگاه تعلیم وتربیت می‌تواند نقش بسزایی را در زندگی و آینده نسل جوان ایفا کند، گفت: تشخیص ارکان اسلامی از سوی دانش‌آموزان نشان‌دهنده پایه ریزی، اساس، پایه و شالوده جوانان و نوجوانان بر اساس مسائل اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله مهم حجاب در کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه علیرفم دغدغه های بسیاری که دراین خصوص وجود دارد، اما هنوز این مشکل و معضل اساسی مرتفع نشده است، خاطرنشان کرد: موضوع بدحجابی تنها با صدور بخشنامه و برخوردهای سلیقه ای حل نخواهد شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باید به صورت پایه و زیربنایی از همان دوران دانش آموزی در سطح مدارس تبلیغ شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می تواند بهترین مروج ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود همچنین به محتوای کتب درسی در آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان این که این محتوای این کتاب ها باید با معیارهای نظام اسلامی مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: امروز ما در نظامی زندگی می کنیم که برپایه ایثار و شهادت شکل گرفته است وباید فرهنگ ناب اسلامی در همه سطوح آن دیده شود./950/پ202/ع
ارسال نظرات