۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۲۲۴
مسؤل حوزه علمیه رضویه گرگان:

مداحی اسیر مسائل خرافی نشود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان، استفاده از اشعار مناسب و متعهد بودن را از ویژگی های یک مداح دانست و دوری از مسائل خرافی را در مداحی بسیار مهم برشمرد.
مسؤول حوزه علميه رضويه گرگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله میبدی، از علمای استان گلستان و مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از مداحان استان در گرگان، وظیفه مداحان را افزایش معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) دانست و خاطرنشان کرد: مداحان باید در جهت حفاظت از رسالت ائمه معصومین(ع) در جامعه بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) در بیانات خود از کسانی که فرهنگ اهل‌بیت و عاشورا ترویج می‌دهند به نیکی یاد کرده‌اند، گفت: مداحان اهل بیت باید جایگاه ائمه و ولایت را در میان مردم بیان کرده و اشعار و نوحه‌های مطابق با واقعیت را بازگو کنند.

مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند، خاطرنشان کرد: مداحی و ذکر اهل بیت علیهم السلام، چه در مصائب و چه در ذکر مناقب آن ها دارای اجر و پاداش است.

وی، استفاده از اشعار مناسب و متعهد بودن را از ویژگی های یک مداح دانست و اظهار داشت: مداح باید به این ویژگی ها مزین بوده تا بتواند تأثیر گذار باشد.

مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان ادامه داد: شعرا و مداحان به عنوان قشر آگاه و بینای جامعه نباید با روی آوردن به برخی آموزه‌های غیرواقعی خدشه به اصل موضوع بزنند و ذهنیت بدی را در افکار و اندیشه مردم ایجاد کنند.

آیت الله میبدی تاکید کرد: هیأت های عزاداری و مداحان باید مراقب خرافاتی که فرقه های دیگر قصد دارند وارد عزاداری مردم شیعه کنند باشند.

مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان افزود: برای رضای خدا در این راه گام بردارید و اگر می خواهید مؤثر باشید عمل را برای خدا خالص کنید وگرنه این مداحی هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مداحان باید به فرمایشات مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما گوش فرا دهند و خود را از انحراف دور ساخته و مسیر مداحی را اسیر مسائل خرافی نکنند.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در ادامه این دیدار مداحان را از چهره های تاثیر گذار جامعه معرفی کرد و گفت: مداحان با لسان و حنجره خوبشان صفات ائمه اطهار را در جامعه بیان می کنند که باید نسبت به رعایت بسیاری از امور دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند مداحی در جامعه گفت: در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی پس از شناسایی و ساماندهی دوره آموزشی مداحی را برگزار کرد تا منجر به افزایش سطح آگاهی‌های مداحان شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود برای حمایت از مداحان استفاده می‌کند و از مداحان نیز انتظار دارد، در گسترش فرهنگ دینی و ترویج معنویت همواره تلاش بسیار زیادی از خود نشان دهند./950/پ202/ص
ارسال نظرات