۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۲۴۶

کارگاه آموزشی مهدویت در مرند به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی تخصصی مهدویت که از سوی مرکز مدیریت حوزه‌ های علمیه در شهرستان مرند، برگزار شده بود روز گذشته به کار خود پایان داد.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه آموزشی تخصصی مهدویت با حضور بیش از200 نفر از طلاب و علاقه مندان به مباحث مهدوی در شهرستان مرند عصر روز گذشته با برگزاری آزمون نهایی به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام نعمت زاده در در این کارگاه آموزشی آشنایی آحاد جامعه با مختصات فرهنگ مهدویت را مسأله‌ای ضروری و مهم ارزیابی کرد و گفت: ترویج فرهنگ مهدویت رمز تداوم ارزش های انقلاب اسلامی و بیداری امت مسلمان منطقه است.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام با تدوین برنامه هایی از پیش تعیین شده، به دنبال انحراف در اعتقادات مهدوی شیعیان و ضربه به ولایت فقیه هستند، غافل از اینکه ملت ایران با فرهنگ عاشورایی و مهدوی زنده است.

بنا بر این گزارش، این کارگاه آموزشی که با استقبال اقشار مختلف به ویژه ویژه جوانان و نوجوانان رو به رو بود، به مدت 3 روز با سخنرانی حجت الاسلام اسلامی از اساتید حوزه و دانشگاه در فرهنگسرای شهرداری مرند برگزار شد.

علائم ظهور و علل غیبت حضرت مهدی موعود (عج)، علل غیبت امام زمان (عج)، ضرورت طرح مباحث مهدویت، امام مهدی (عج) در یک نگاه، انتظار و مفهوم آن، دوران غیب صغری، مهدی(عج) در آینه قرآن و شرایط ظهور از جمله سرفصل های این کارگاه آموزشی بوده است.

همچنین طرح موضوعاتی از قبیل جاهلیت مدرن، نشانه‌های آخر الزمان، فرقه‌های دروغین، شیطان‌پرستی، شرایط و علائم ظهور از دیگر مباحث طرح شده در این دوره آموزشی بود که اقبال عموم مواجه شد.

گفتنی است، در پایان این دوره پس از برگزاری آزمون، گواهینامه آموزشی توسط مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم اعطا شد./935/پ202/ص
ارسال نظرات