۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۴۱۳
به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه؛

آغاز ساخت 7 مصلای جدید در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ آغاز ساخت 7 مصلای جدید در خوزستان، اقامه نماز جمعه سال91 در مصلی جدید اهواز، عناوین چند خبر کوتاه از نماز جمعه خوزستان می باشد.
آغاز ساخت 7 مصلای جدید در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آغاز ساخت 7 مصلای جدید در خوزستان، اقامه نماز جمعه سال91 در مصلی جدید اهواز، عناوین چند خبر کوتاه از نماز جمعه خوزستان است.

آغاز ساخت 7 مصلی جدید در خوزستان


جمشید فرح بخش، مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اجرای طرح نوسازی مصلاهای سراسر استان اذعان داشت: شهرستان های ویس، شوش، هفتگل، امیدیه، شوشتر، رامشیر و بهبهان از جمله شهرستان هایی هستند که مصلاهای آنان وارد عملیات نوسازی شده است.

این مقام مسؤول، به شروع عملیات نوسازی مصلی های نماز جمعه در استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود اعتبار لازم، مهمترین عامل تعویق افتتاح مصلی های استان می باشد.

فرح بخش، در پایان سخنان خود گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم این پروژه ها هرچه سریعتر به بهره برداری خواهند رسید که این امر مهم، همت مسؤولان مربوطه را می طلبد.

اقامه نماز جمعه سال91 در مصلای جدید اهواز

همچنین حجت الاسلام محمود محمدزاده، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان خوزستان، با بیان این که پروژه مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز در دو بخش طراحی شده است، ابراز داشت: بخش نخست شبستان اصلی است که طراحی آن در سال 87 به اتمام رسید و هم اکنون در حال ساخت می باشد.

وی ادامه داد: بخش دوم مصلای امام خمینی(ره) اهواز، رواق ها ، حیاط ها ، ورودی اصلی‌، گلدسته ها و سایر بناهای مورد نیاز است که این بخش نیز در حال طراحی می باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان خوزستان، بیان داشت: جهت پایان دادن به شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) اهواز که از بهمن ماه سال 87 آغاز شده است، مدت 3 سال جهت اجرا و اعتبار 73 میلیارد ریال برای این پروژه پیش بینی شده است.

حجت الاسلام محمدزاده، اعتبارات جذب شده برای مصلای نماز جمعه اهواز را 45 میلیارد ریال دانست و افزود: برای اتمام این پروژه در سال جاری، مبلغ 30 میلیارد ریال نیاز است.

این مقام مسؤول، نمای شبستان مهدیه امام خمینی(ره) اهواز را مذهبی، مدرن، ترکیبی از سنگ، آجر و کاشی معلقی برشمرد و ابراز داشت: بر اساس پیش بینی های قبلی زمان اتمام عملیات اجرائی و بهره برداری از شبستان مهدیه امام خمینی(ره) اهواز، ابتدای سال 91 می باشد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مساحت کل زمین مصلای مهدیه امام خمینی(ره) 40 هزار مترمربع می باشد که 27 هزار مترمربع برای کل پروژه، 9 هزار مترمربع برای شبستان و حدود 18 هزار مترمربع برای نهادها و ساختمان های جانبی پیش بینی شده است.

نماز جمعه سدی عظیم در برابر مشکلات جامعه اسلامی است

سید محمدعلی پور موسوی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، نیز با بیان این که نماز جمعه یکی از مهم‌ترین مکان ها برای افزایش بصیرت دینی و سیاسی جامعه است، اظهار داشت: مردم باید با شور و شوق خاصی در نمازهای جمعه شرکت کنند؛ چرا که مصلا‌‌های نماز جمعه یکی از مهمترین مکان ها برای افزایش بصیرت دینی و سیاسی مردم و مکانی برای تحکیم وحدت میان مردم و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، نماز جمعه را سدی عظیم در برابر مشکلات جامعه دانست و افزود: بهترین مکان برای بیان مشکلات مردم به مسؤولان و دولتمردان نظام اسلامی، نماز های جمعه است؛ چرا که در مصلا‌های نماز جمعه، آحاد مختلف جامعه و مسؤولین حضور دارند و مردم می توانند مشکلات جامعه را به مسؤولان بیان می کنند.

پور موسوی، در بخشی از سخنان خود، بیان داشت: متأسفانه در سال 89 به دلیل کسری بودجه، مبلغ قابل توجهی در اختیار ستادهای نماز جمعه قرار نگرفت، اما خوشبختانه در سال جاری اعتبارات مناسبی برای ستادهای نماز جمعه در نظر گرفته شده که اگر این بودجه تحقق پیدا کند مسؤولان مربوطه می توانند در دو بعد اقدام های فرهنگی و عمرانی تلاش های مطلوبی را انجام دهند.

این مقام مسؤول، غفلت از نماز جمعه را سبب بروز مشکلات جدی در جامعه خواند و تأکید کرد: مردم باید نمازهای جمعه را به عنوان چشمه‌ای جوشان از معارف و مفاهیم الهی در نظر بگیرند که فراموش کردن آن به منزله لطمه به بدنه جامعه می باشد.

وی در پایان سخنان خود، با بیان این که ستادهای نماز جمعه باید از شیوه های نوین برای انتقال مفاهیم و آموز‌ های الهی به مردم استفاده کنند، گفت: اگر مسؤولان بخواهند نماز جمعه های نورانی تر و پر شورتری را برگزار کرده و پیام های نماز وحدت بخش جمعه را به مردم انتقال دهند باید از ابزارهای به‌روز دنیا جهت انتقال مفاهیم و آموزه های الهی به مردم استفاده کنند./9463/پ201/س
ارسال نظرات