۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۴۲۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه خوزستان:

نماز جمعه نماد عبادی بودن نظام اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ خوزستان گفت: اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران نماد عبادی بودن این نظام است.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي
حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن 5 مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران نماد عبادی‌بودن این نظام است.

وی احیای نماز جمعه را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: متأسفانه مروجان اسلام آمریکایی با همه مظاهر اسلام انقلابی مخالف هستند و همواره به دنبال خارج‌کردن مردم از صحنه نقش آفرینی در نظام مقدس اسلامی هستند.

این فعال عرصه حوزوی، اقامه نماز جمعه را خاری در چشم استکبار جهانی و اسلام آمریکایی عنوان کرد و بیان داشت: استکبار جهانی می داند، مادامی که نماز جمعه با حضور پرشور آحاد مردم برپا شود، به سنگری برای خنثی کردن توطئه های آنها تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام شفیعی، با بیان این که بیدارگری، بصیرت افزایی و افشاگری نقش های استکبار جهانی و خنثی کردن آنها از شاخصه های اقامه نماز جمعه در جامعه اسلامی است، یاد‌آورشد: اسلام آمریکایی همواره نماز جمعه را به عنوان سنگر بیدارگر مسلمانان قلمداد می کند و از این رو با آن به مخالفت می پردازد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، با اشاره به این که اساس برپایی نماز جمعه در جامعه اسلامی با محوریت ولایت است، اذعان داشت: تریبون نماز جمعه، سنگری برای تبیین معارف اسلامی و جایگاه ولایت فقیه است.

وی با بیان این که جایگاه نماز جمعه به مصالح نظام اسلامی، آرمان ها و ابعاد حکومت اسلامی اختصاص می یابد، ادامه داد: مهم‌ترین جنبه انقلاب اسلامی، اصل ولایت فقیه است که پرداختن به ابعاد آن و به طور خاص جلوه های رهبری امت اسلامی و مدیریت نظام اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای از وظایف ائمه جمعه است.

این فعال عرصه حوزوی، خاطر‌نشان ساخت: وقتی که تریبون نماز جمعه، منبر نظام اسلامی است؛ از این رو بیان ابعاد و اهداف نامگذاری هر ساله جمهوری اسلامی ایران که با داریت و حکمت مقام معظم رهبری صورت می گیرد، از دیگر وظایف ائمه جمعه در تبیین آرمان های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: ائمه جمعه به عنوان نمایندگان ولی امر مسلمین در سراسر کشور، با استفاده از فرصت تریبون نماز جمعه ابعاد مختلف جهاد اقتصادی را برای مردم تبیین کنند./9463/ت302/س
ارسال نظرات