۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۴۳۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دشمنان نظام به تأثیرگذاری تریبون‌های نماز جمعه کاملاً آشنا هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که امروز دشمنان نظام به تأثیرگذاری تریبون‌های نماز جمعه کاملاً واقف هستند، ادامه داد: به همین دلیل آنها همه تلاش خود را به کار گرفته تا این جایگاه را تضعیف کنند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عصر یک شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر با اشاره به در پیش بودن سالروز تأسیس نماز جمعه، این پایگاه عبادی سیاسی به عنوان نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: دشمنان نظام همواره از این جایگاه هراسان بوده اند.

وی، نماز جمعه را یکی از یادگارهای ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان این که امام خمینی(ره) با تعیین نخستین امام جمعه زمینه ساز تقویت و بالندگی این جایگاه مهم اسلامی شدند، افزود: برپایی نماز جماعت همواره مورد تأکید قرآن و روایات اسلامی قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از حضور در این جایگاه عظیم اسلامی محروم بودند، خاطرنشان کرد: برپایی نماز جمعه هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ملت ایران بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که متأسفانه به دلیل مخالفت‌های حکام فاسد قبل از پیروزی انقلاب نماز عبادی و سیاسی جمعه در کشورمان اقامه نمی‌شد، افزود: اما با پیروزی انقلاب اسلامی این زمینه فراهم شد که امروز در بیشتر نقاط کشور این نماز با فضیلت هر هفته اقامه می‌شود.

امام جمعه قائمشهر، نماز جمعه را خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان نظام دانست و با بیان این که بسیاری از نقشه‌های شوم دشمنان نظام با روشنگری و هوشیاری ائمه جمعه خنثی شد، ادامه داد: نماز عبادی و سیاسی جمعه از یک جایگاه رفیعی در نظام اسلامی برخوردار است و به همین دلیل نظام سلطه به تضعیف این جایگاه چشم دوخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی و امام راحل را احیا‌گر فریضه مهم و دینی نماز جمعه دانست و ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره به برپایی هرچه باشکوه‌تر این نماز با فضیلت تأکید داشتند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دشمنان نظام به تأثیرگذاری تریبون‌های نماز جمعه کاملاً واقف هستند، ادامه داد: به همین دلیل آنها همه تلاش خود را به کار گرفته تا این جایگاه را تضعیف کنند.

امام جمعه قائمشهر، همچنین نماز جمعه را عامل ایجاد وحدت و همدلی میان مردم دانست و با بیان این که مهم‌ترین دستاورد این پایگاه نزدیک‌کردن دل‌های مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی به هم بوده است، گفت: امروز دشمنان نظام سعی دارند با نشانه‌گرفتن این سنگر تفرقه و اختلاف را در کشور ایجاد کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که یکی دیگر از ویژگی‌های نماز جمعه برداشتن فاصله میان مردم و مسؤولان است، گفت: حضور مدیران همراه با مردم در صفوف نماز جمعه نشان‌دهنده وحدت بخش بودن این پایگاه مهم اسلامی است./950/پ202/س
ارسال نظرات