۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۹۵۲۷
امام جمعه آذرشهر:

ایجاد پویایی و تعهد در بین نسل جوان رسالت مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آذرشهر، پویایی و تعهد نسل آینده ساز کشور را نیازمند احساس مسؤولیت روحانیت و مبلغان دینی در ایام تبلیغی سال دانست.
ماه مبارک رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر، امروز در گردهمایی ائمه جماعات، مبلغان و هیأت امنای مساجد شهری و روستایی این شهر‌ اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ترویج شور و نشاط معنوی در سطوح مختلف اجتماعی است.

وی با بیان این‌که روحانیت مسؤولیت خطیر تبلیغ مبانی اصیل دینی را بر عهده دارد، گفت: بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان برای شناساندن اسلام حقیقی و معارف تشیع بایستی مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد، امروز نسل جوان جویای چرایی و فلسفه احکام هستند.

حجت الاسلام قره سیدی با تاکید بر این‌که ماه رمضان فرصتی برای جذب جوانان به برنامه های فرهنگی و معنوی مساجد است، خاطر‌نشان کرد: محوریت مساجد در برنامه ای فرهنگی، قرآنی، دینی و حتی هنری بایستی حفظ شود، چراکه تاکید امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب بر تقویت جایگاه مساجد در نظام اسلامی است.

امام جمعه آذرشهر با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در مساجد‌ افزود: در ماه مبارک رمضان حضور علما و روحانیان در مساجد روستاها و شهرها و برپایی نماز جماعت باعث رونق و ترویج احکام دینی و مذهبی خواهد بود.

وی با تاکید بر نوآوری و ابتکار در تبیین احکام و مسائل شرعی گفت: در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال تخریب چهره روحانیت و خالی شدن مساجد از حضور جوانان هستند، بایستی با راهکارهای هنری و فرهنگی نسل آینده ساز کشور را با معارف دینی و اهل بیت آشنا کنیم.

حجت الاسلام قره سیدی پویایی و تعهد نسل آینده‌ساز کشور را نیازمند احساس مسؤولیت روحانیت و مبلغان دینی در ایام تبلیغی سال دانست و اظهار داشت: توجه به امور مساجد و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان بیش از زمان‌های دیگر ضرورت دارد.

وی با انتقاد از عدم بهره مندی برخی از مساجد روستایی و شهری از وجود روحانی و امام جماعت گفت: خوشبختانه با اعزام مبلغ از حوزه‌های علمیه استان و قم شاهد این مشکل در ماه مبارک رمضان نخواهیم بود.

همچنین حجت الاسلام احد محمودزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر از آغاز غبارروبی تمام مساجد شهری و روستایی با مشارکت مردم در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: 35 مبلغ دینی از حوزه های علمیه استان و قم برای تبلیغ در مساجد شهری و روستایی آذرشهر اعزام می شوند./935/پ202/س

ارسال نظرات