۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۶۴۲

حوزه علمیه خواهران مرند احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پس از اتمام مراحل ساخت حوزه علمیه برادران مرند، پروژه احداث مدرسه علمیه خواهران این شهر آغاز خواهد شد.
مركز مديريت حوزه علميه خواهران
حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: زمینی با مساحت 10 هزار متر مربع برای ساخت حوزه علمیه خواهران مرند اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که زمین مورد نظر برای احدا حوزه علمیه خواهران در جنب مهمانسرای جهانگردی مرند قرار دارد، گفت: پس از اتمام مراحل ساخت حوزه علمیه برادران مرند، پروژه احداث مدرسه علمیه خواهران این شهر آغاز خواهد شد.

امام جمعه مرند تصریح کرد: همه ساله با خیل مشتاقان تحصیل در علوم و معارف اسلامی مواجه هستیم که به علت نبود مدرسه علمیه، خواهران مجبور به مهاجرت به دیگر شهرها و یا به علت مشکلات عدیده از تحصیل در علوم حوزوی منصرف می شدند.

حجت الاسلام نعمت زاده فعالیت حوزه علمیه خواهران مرند را ضرورتی مهم برای منطقه برشمرد و خاطر نشان کرد: تربیت مبلغانی توانمند و آگاه برای حضور در مجالس مذهبی و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت تنها با فعالیت حوزه علمیه ای در شان آذربایجان و شهر عالم پرور مرند میسر خواهد شد.

امام جمعه مرند در ادامه از اتمام پروژه احداث حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) این شهر در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: این مرکز آموزش علوم دینی با زیر بنایی بالغ بر چهار هزار و 500 متر مربع احداث می‌شود.

حجت الاسلام نعمت زاده ادامه داد: مدرسه علمیه مرند، 115 سال پیش، در زمینی که هم اکنون مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) در آن ساخته می‌شود، واقع بود که به دستور رضاخان تخلیه و تبدیل به مدرسه دخترانه شده بود.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه برادران مرند ظرفیت پذیرش 250 طلبه را خواهد داشت، گفت: این حوزه علمیه دارای بخش های مختلف ادارای، کتابخانه، قرائتخانه، سالن اجتماعات و امکانات مختلف آموزشی خواهد بود./935/پ203/س
ارسال نظرات