۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۶۷۱
آیت الله خاتمی:

منبر و محراب مسجد سکوی پرش نمایندگان نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تهران با اشاره به حساسیت سفرهای تبلیغی روحانیت در آستانه انتخابات گفت: باید توجه داشته باشید که قرار نیست منبر و محراب مسجد سکوی پرش نمایندگان شود.
آيت الله خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه تهران صبح روز گذشته در همایش طلایه داران هدایت که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه روحانی نباید تحت تاثیر فضا و جوسازی های دیگران قرار بگیرد، تأکید کرد: لباس روحانیت لباس تکلیف است، باید با روشنگری به وظیفه خودتان عمل کنید و در این راه از آبروی خود خرج دین کنید و اهل معامله نباشید.

وی افزود: کلیات و ضرورت حضور در انتخابات و ویژگی نماینده اصلح را بگویید، ولی نگذارید از لباس روحانیت به نفع کسی استفاده شود.

وی روشنگری را از مهم ترین وظایف علمای دین دانست و افزود: شان عالم رفاه طلبی نیست، چرا که روحانیت شغل نیست، بلکه دائم در سنگر جهاد بودن است.

آیت الله خاتمی با با بیان اینکه در زمان انقلاب هر شب یک روحانی شجاع به منبر می رفت و خودش را برای دستگیری هم آماده می کرد، افزود: امروز از این فرصت های تبلیغی می توان بیشتر استفاده کرد که کارهای خوبی هم در این راستا در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه اگر اسلام و پیروزی انقلاب را مدیون اعزام های تبلیغی روحانیت بدانیم گزاف نگفته ایم، توصیح داد: اگر مرکز اسناد یا هر نهاد دیگری یک پروژه ای را در این عرصه تعریف کند و نقش اعزام تبلیغی روحانیت را در پیروزی انقلاب بسنجد به این مهم دست خواهد یافت.

امام جمعه تهران افزود: ماه رمضان علما با شیوه ای منظم و آرام مباحث را مطرح می کردند، وقتی جمعیت جمع می شد روشنگری می کردند و این برنامه اثر خودش را گذاشت و مردم را به صحنه آورد.

وی با بیان اینکه باید به کارکردهای ماه رمضان در توسعه فرهنگی جامعه توجه داشت، افزود: ماموریت روحانی و عالم دین این است که مانند دژ از نفوذ دشمن جلوگیری کند و چراغ فروزان خدا برای هدایت بندگان در روی زمین باشد.

امام جمعه تهران اظهار کرد: جامع ترین تعبیر برای عالم دینی شیعه، مرزبان است و معنای این حرف این است که عالم شیعه گوشه گیر نیست و درس نمی خواند که زندگی آرامی داشته باشد بلکه درد دین دارد و این دغدغه هیچ وقت او را تنها نمی گذارد.

گفتنی است، همایش طلایه داران هدایت در آستانه ماه مبارک رمضان ویژه هزار مبلغ دینی، با محورهای بهره گیری از آموزه های قرآن در تبلیغ، نقش حکومت در فرهنگ سازی دینی و ضرورت برنامه ریزی در تبلیغ به طور همزمان و به صورت منطقه ای در مشهد و چهار شهرستان تربت جام، سبزوار، تربت حیدریه و قوچان برگزار شد./930/پ202/ج
ارسال نظرات