۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۸۶۵

چهره های قرآنی خوزستان با آیت الله موسوی جزایری دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان قاریان، حافظان، اساتید، داوران و مدیران کانون ها و فعالان عرصه های قرآنی استان خوزستان با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، دیدار کردند.
ديدار چهره هاي قرآني استان خوزستان با آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، چهره های قرآنی، حافظان، قاریان، اساتید، داوران، گروه های تواشیح، مدیران کانون ها و فعالان عرصه های قرآنی استان خوزستان شب گذشته با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، دیدار کردند.

بر اساس این گزارش؛ این مراسم که به همت دار القرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و اتحادیه مؤسسه های قرآنی مردمی برپا شد با قرائت چندی از قاریان قرآن، سید جاسم موسوی مبتهل برجسته استانی و گروه تواشیح برتر کشوری آغاز شد.

بنا بر این گزارش؛ آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اثرگذاری تلاوت قرآن بر جامعه در گرو فهم و درک و اثر گذاری قرآن بر قاریان می باشد.

امام جمعه اهواز، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) مبنی بر « لکل شی ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان » ابراز داشت: باید تلاوت قرآن به گونه ای باشد که بتواند نا مسلمان را مسلمان و مسلمان را از نو، مسلمان کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سخنان خود از رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و مسؤولان قرآنی استان خواستار تداوم بیش از پیش فعالیت های قرآنی در استان خوزستان شد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از چهره های قرآنی استان خوزستان، آنان را افتخاری برای این مرز و بوم خواند.

در بخش دیگری از این دیدار، حجت الاسلام محمد حسن بلک، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، با تشکر و قدردانی از خادمان، قاریان، حافظان، مبتهلان، گروه های تواشیح، اساتید، داوران، مدیران کانون ها و چهره های قرآنی، به ارائه گزارشی از حاضران و همچنین فعالیت های قرآنی این سازمان پرداخت.

مشاور امور فرهنگی استاندار خوزستان، با اشاره به توسعه مؤسسه های قرآنی مردمی در سطح استان خوزستان، بیان داشت: حدود 130 مؤسسه قرآنی مردمی در سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده اند که در ادامه این تعداد به 200 مرکز خواهد رسید.

حجت الاسلام بلک، در پایان سخنان خود با بیان این که تمامی فعالیت های این مؤسسه ها به صورت مردمی دائر است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 35 هزار نفر در این مؤسسه ها مشغول دریافت آموزه های قرآنی می باشند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات