۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۹۳۹

دوره تربیت مربی قرآن در حوزه علمیه آذربایجان شرقی پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ دوره تربیت مربی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم حوزه علمیه آذربایجان شرقی با معرفی برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.
قرآن
حیدر بی‌غمی، مسؤول امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌‌ علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دوره‌های آموزشی تربیت مربی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

وی ادامه داد: هر یک از این دوره های آموزشی به مدت دو هفته از یازدهم تیر آغاز و تا هفتم مرداد با حضور طلاب برادر مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

بی غمی با بیان این‌که هر یک از این دوره ها با حضور 55 طلبه همراه بوده است، خاطر‌‌نشان کرد: پس از پایان دوره، آزمونی جهت سنجش میزان معلومات طلاب شرکت کننده برگزار شد که از برگزیدگان دوره با اهداق هدایایی تقدیر بعمل آمد.

مسؤول امور فرهنگی معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که برگزیدگان دوره در مدارس علمیه استان به کارگیری خواهند شد، گفت: ارتقای دانش قرآنی و آشنایی طلاب با تفاسیر و مفاهیم ارزشمند آیات الهی از مهم‌ترین اهداف این دوره ها بوده است.

وی برگزاری مسابقات تنیس روی میز و برپایی اردوی یک روزه کندوان با هدف ارتقای روحیه نشاط و شادابی طلاب در آستانه ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره آموزشی برشمرد.

بی‌غمی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی تربیت مشاور حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این دوره با حضور مدیران فرهنگی، معاونان تهذیب و اساتید حوزه‌های علمیه استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی در تبریز برگزار شد.

مسؤول امور فرهنگی معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارائه آخرین یافته‌های علمی در حوزه مشاوره‌های تحصیلی و اخلاقی و همچنین تشریح دیدگاه‌های مشاوره‌ای اسلام اعلام کرد.

وی در پایان از تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی و اخلاقی از سوی معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی ویژه طلاب و اساتید خبر داد و گفت: دوره‌های مختلف اخلاقی و عقیدتی از ابتدای سال تحصیلی آینده برای سطوح مختلف اجرایی خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات