۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۹۸۲
نماینده ولی فقیه در گیلان:

حوزه فرهنگ به برگزاری همایش و سمینار محدود نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت، عمق بخشی به فعالیت های دینی و فرهنگی را یک ضرورت مهم دانست و تصریح کرد: نباید تنها به برگزاری چند همایش و سمینار در حوزه فرهنگ بسنده کرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار عوامل اجرایی دومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین با تبریک ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه خودسازی و زدودن قلب از گناه و ناپاکی یاد و گفت: باید‌ از همه لحظات این ماه پر فیض نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای همه ما است تا توشه‌ای برای سفر آخرت خود برداریم، ادامه داد: باید در این ماه مبارک بیشتر به مفاهیم قرآنی توجه کنیم.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه جامعه ما درک صحیحی از معارف، اخلاق و احکام اسلامی ندارد، افزود: گرایش نسل جوان به سوی عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های انحرافی نشان دهنده این است که هنوز جامعه به آن درک عمیق از معارف الهی نرسیده است.

وی با بیان این که امروز فرقه‌های انحرافی و نوظهور به دنبال شکار نسل جوان ما هستند، گفت: باید با ارتباط نزدیک‌تر با جوانان آنها متوجه این هدف شوم دشمن کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تنها نباید به ظاهر برخی برنامه‌های دینی و فرهنگی در کشور توجه کنیم، ادامه داد: باید به دنبال برنامه‌هایی برویم تا به صورت عمیق در‌ جامعه تحول ایجاد کند.

وی، عمق‌بخشی به فعالیت‌های دینی و فرهنگی را یک ضرورت مهم دانست و تصریح کرد: نباید تنها به برگزاری چند همایش و سمینار در حوزه فرهنگ بسنده کرد.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود گفت: اگر ماه رمضانی بر کسی بگذرد ‏و تأثیر چشمگیر در وضع روزه‌دار‌ پدید نیاورده‌ باشد، معلوم هست در مهمانی خدا مردود شده ‌و ‏بهره کافی را از مهمانی خداوند نبرده‌ است.

نماینده ولی فقیه درگیلان با اشاره به این که ماه رمضان، ماه مس‌های زنگار گرفته دل هست که باید با مناجات و خواندن قرآن و توجه به ‏محتویات ادعیه مس‌های قلب همه ما طلا بشود، ادامه داد: باید حداکثر استفاده را از این برنامه الهی خودسازی و ‏سازنده ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، توجه به مفاهیم قرآنی و به بهره گرفتن از آن در ماه مبارک رمضان را مهم دانست و تصریح کرد: باید در ماه قرآن بیشتر به برگزاری جلسات تفسیر قرآن توجه کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات