۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۱۰۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان:

تحول در حوزه فکری جامعه یکی از مهم ترین کارکردهای مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول طرح هجرت گیلان، تحول در حوزه فکر جامعه را یکی از مهم ترین کارکردهای مبلغان دینی دانست و گفت: قدرت انتقال معارف معنوی و فعالیت‌های تبلیغی روحانیت در عرصه دینی و فرهنگی این زمینه را فراهم کرده است.
مسؤول طرح هجرت گيلان


حجت الاسلام محمد لاکانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ترویج و گسترش احکام اسلامی در جامعه دانست و گفت: مبلغان دینی از این فرصت در جهت پاسخگویی به شبهات بهره گیرند.

وی آگاهی‌بخشی و ایجاد بصیرت را مهم ترین وظیفه مبلغان در شرایط کنونی برشمرد و افزود: مبلغان باید در ماه مبارک رمضان علاوه بر بیان مسائل دینی اقشار مختلف جامعه را نسبت به مسائل روز آگاه سازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان با بیان این که امروز دشمن، فطرت پاک و خداجوی جوانان ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده ادامه داد: وظیفه مبلغان دینی در شرایط فعلی خنثی کردن توطئه های نرم دشمنان علیه ارزش های دینی است.

حجت الاسلام لاکانی با تأکید براین که مبلغان دینی باید با بصیرت، آگاهی‌بخشی لازم را در جامعه ایجاد کنند، ادامه داد: جامعه امروز نیازمند شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به مسائل دینی است.

وی با بیان این که مبلغان باید در شناخت حق از باطل، نسل جوان را یاری و از بروز انحراف و انحطاط در نظام اسلامی جلوگیری کنند، ادامه داد: امروز نسل جوان جامعه اسلامی گروه هدف دشمنان قرار دارند که باید دراین خصوص هوشیارانه عمل کرد.

مسؤول طرح هجرت گیلان با اشاره به این که وظیفه مبلغان در موقعیت حساس کنونی به صورت نهضت عمومی، آشنا کردن مردم با حقایق دین و خنثی کردن ترفندهای دشمنان است، افزود: مبلغان باید فرهنگ مردم را بشناسند و متناسب با فرهنگ و نیاز زمان به آگاهی بخشی در جامعه بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود از اعزام مبلغان کوتاه مدت در مناسبت های مختلف سال در استان گیلان خبر داد و گفت: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان علاوه بر حضور روحانیان طرح هجرت دائمی، 160 مبلغ هجرت به صورت کوتاه مدت به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

مسؤول طرح هجرت گیلان تحول در حوزه فکر جامعه را یکی از مهم ترین کارکردهای مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: قدرت انتقال معارف معنوی و فعالیت های تبلیغی روحانیت در عرصه دینی و فرهنگی این زمینه را فراهم کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در ادامه سخنان خود با تأکید بر تقویت ارتباط مبلغان با نسل جوان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای مبلغان است تا با ارتباط بهتر با نوجوانان و جوانان زمینه جذب بیشتر آنها را به فعالیت های دینی فراهم کنند.

وی حضور مبلغان دینی در مناطق مختلف را موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: براساس نظر سنجی های صورت گرفته حضور روحانی در هر منطقه سبب افزایش آگاهی‌های دینی مردم و کاهش بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی شده است./950/ت302/ع

ارسال نظرات