۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۱۰۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

ترویج بی بندو باری در جامعه اسلامی رویکرد اصلی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دشمنان اسلام با ترویج بی بندوباری و بی حجابی در جامعه اسلامی تلاش می کنند، اعتقادات دینی نسل جوان ما را سست کنند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در جمع اعضای سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه نزول کلام الهی یاد کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ویژه انسان‌های آگاه و با تقوایی است که ویژگی بارز این‌ماه را درک کرده اند.

وی با اشاره به بی‌توجهی برخی‌ها نسبت به واجبات دینی خود‌ افزود: متأسفانه این عده بدون هیچ دلیل موجهی در کنار احکام واجب دین مبین اسلام گذر می کنند و هیچ دلیل مشخصی نیز برای این عمل خود ندارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه ما در این ماه پرفضیلت میهمان خداوند متعال هستیم، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای خودسازی است و نباید از لحظات معنوی این ماه غافل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که مردم ما باوجود این گرمای هوا با توکل به خداوند متعال روزه می‌گیرند، ادامه داد: بسیاری از افراد فکر می‌کردند با توجه به این گرمای هوا نمی‌توان این فریضه دینی را به جای آورد، اما می بینیم که می شود بر این گرما هم غلبه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروز برخی خانواده‌ها فرزندان خود به تقلید کورکورانه تشویق می کنند، ادامه داد: نباید بدون آگاهی به رنگ جامعه درآمد، چون این موضوع در آینده دامن گیر خود خانواده ها خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که امروز شاهد هجوم گسترده فرهنگ غربی در جوامع اسلامی به ویژه کشور خودمان هستیم، گفت: پایبندی به دین و عمل به دستورات الهی موجب اجتناب از فرهنگ های غربی می شود.

امام جمعه رشت با بیان این که دشمنان اسلام با ترویج بی بندوباری و بی حجابی در جامعه اسلامی تلاش می کنند، اعتقادات دینی نسل جوان ما را سست کنند، ادامه داد: نسل جوان ما باید آگاه باشد که دشمن به دنبال فرصتی برای بی‌هویت کردن آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، خواهران محجبه را افتخاری برای نظام اسلامی معرفی کرد و با بیان این که این افراد با حفظ حجاب و عفت خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کنند، افزود: امروز خواهران بسیجی ما اسوه و الگویی برای دیگر بانوان جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که دشمن امروز به دنبال تبلیغ قدیمی بودن گرایش به معنویت و متعهد بودن به ظواهر اسلامی است، خاطرنشان کرد: نظام سلطه در تلاش است که نشان دهد که احکام دین مبین اسلام در قرن حاضر دیگر کاربردی ندارد.

وی، حضور خواهران محجبه و برادران پایبند به ارزش‌های دینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی را نشان‌دهنده شکست خورده‌بودن تلاش دشمن در کهنه جلوه دادن احکام اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: مبانی دینی در ایران سبب رشد و شکوفایی این کشور در دنیا شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان اسلام در ادامه توطئه افکنی های خود امروز با گسترش و حمایت از فرقه‌های نوظهور و انحرافی تلاش می‌کنند، نسل جوان جامعه اسلامی را مبانی دینی بیگانه کنند، گفت: باید نسل جوان خود را با خطر فرقه‌های نوظهور بیشتر آشنا سازیم تا این قشر جوان ما در دام این فریبکاران گرفتار نشوند.

وی، نقش الگوهای دینی را در جامعه محوری و مهم ارزیابی کرد و گفت: جامعه روحانیت، سپاه و بسیج به عنوان الگوهای مهم جامعه اسلامی نقش بسیار مهم و تأثیر گذاری در این عرصه ایفا می کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات