۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۰۱۵۴
به مناسبت ماه رمضان صورت گرفت؛

اعزام بیش از دویست مبلغ به مناطق محروم خوزستان

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت ماه مبارک رمضان بیش از 200 مبلغ، به مناطق محروم شهرستان های استان خوزستان اعزام شدند.
اعزام مبلغ
حجت‌الاسلام حمید برازش، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان از اعزام 110 مبلغ به مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: این مبلغان در راستای نشر و گسترش آموزه‌های دینی امسال در ماه مبارک رمضان اعزام شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان با بیان این که ماه رمضان ماه دعا ومناجات، بهار قرآن و نردبان تعالی جان است، ابراز داشت: ماه رمضان ماه جهاد با نفس خویشتن و ماه قیام، حرکت، شور و شعور است و ماه گناه سوزی و زدودن ناخالصی‌ها و کسب هویت و سعادت است.

وی افزود: ماه مبارک ‏رمضان ماه خودسازی است که انسان باید از خلق و خوی دنیوی خویش که همان خوردن و آشامیدن است تا حد زیادی دست بکشد و به پرورش روح و ضمیر درونی ‏خویش بپردازد؛ امسال به‌منظور نشر و گسترش آموزه‌های دینی 110 مبلغ بومی و غیر بومی به مساجد این شهرستان اعزام می‌شوند که امیدواریم مردم به نحو شایسته از حضور مبلغان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام برازش با اشاره به اینکه از این تعداد مبلغ 70 نفر بومی هستند، تصریح کرد: مابقی مبلغان از طریق طرح هجرت و دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به بهبهان اعزام شدند؛ در حال حاضر 200 مسجد در سطح شهر و روستای بهبهان فعال هستند و در ماه مبارک رمضان نیز این مساجد برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان برگزاری محافل انس با قرآن، دوره‌های روخوانی، ترتیل، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم را از برنامه‌های مساجد در ماه مبارک رمضان دانست و اضافه کرد: در لیالی قدر آیین احیا نیز در سطح مساجد این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی ویژه برای جوانان و نسل نوپا است که ضمیری ‏صاف و زلال دارند که بتوانند از این چشمه معرفت کمال استفاده را بکنند، گفت: از این فرصت که خدواند به همه مسلمانان داده باید به نحو احسن استفاده کنیم و با ذکر و تلاوت قرآن و عمل به قرآن بهره‌های لازم را ببریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان از همه هیأت امناء مساجد، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران خواست همکاری لازم به‌منظور برگزار کردن هر چه با شکوه‌تر فعالیت‌های فرهنگی و دینی با این مبلغان را داشته باشند؛ مبلغان با حضور در مساجد در سطح استان به بیان احکام شرعی، معارف اسلامی، اقامه نماز جماعت، ارتباط با جوانان و مشاوره دینی می‌پردازند.

اعزام۷۰ مبلغ در ماه رمضان به شوشتر

حجت الاسلام حیدر شهریاری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، از اعزام ۷۰ مبلغ به مناطق مختلف این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد وگفت: در ایام ماه مبارک رمضان 70 مبلغ به مناطق مختلف شهر و روستا اعزام می‌شوند و به امر تبلیغ و برگزاری جلسات فرهنگی و قرآنی می‌پردازند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، با اشاره به اینکه در سطح این شهرستان استعدادهای بسیار زیادی برای فعالیت‌های مذهبی وجود دارد، افزود: شهرستان شوشتر به دلیل بافت فرهنگی مذهبی که دارد استعداد بسیار زیادی برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دارد که حضور این تعداد روحانی سبب می‌شود تا از فرصت به وجود آمده در ماه مبارک رمضان استفاده بیشتری شود.

حجت الاسلام شهریاری، با اشاره به اینکه این روحانیان از مناطق مختلف کشور به شوشتر می‌آیند، اضافه کرد: در میان افرادی که در سال جاری اعزام می‌شوند روحانیانی از شهرهای قم، مشهد و اصفهان وجود دارد که به فراخور نیاز، به مناطق مختلف شهری و روستاهای محروم اعزام می‌شوند.

وی با بیان این که این مبلغان در زمینه فلسفه ماه رمضان، آداب این ماه، نقش حضرت علی(ع) در دین اسلام و ضرورت اهمیت ماه مبارک رمضان، مسائل را تشریح می‌کنند و بسیاری از فعالیت‌های قرآنی را در سطح شهرستان به اجرا درمی آورند خاطرنشان کرد: شهرستان شوشتر بیش از 100 مسجد دارد که به دلیل کمبود روحانی این مساجد تقریباً تعطیل است که با وجود این افراد این مکان‌های مقدس رونق می گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، برگزاری مراسم ویژه این ماه، پاسخگویی به شبهات دینی، سخنرانی و مراسم شب قدر را ازجمله برنامه‌های این مبلغان در این ایام برشمرد و تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های قرآن و فعالیت‌های فرهنگی و سخنرانی‌های مذهبی از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این افراد است.

اعزام 22 مبلغ حوزه علمیه خرمشهر به مناطق محروم


حجت‌الاسلام نوری وصلیات، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، از اعزام 22 نفر از مبلغان این مدرسه به مناطق محروم استان با هدف تبلیغ دین در ماه رمضان خبر داد و اظهار داشت: مدرسه علمیه امام صادق(ع) همزمان با ماه رمضان با هدف تبلیغ دین 22 نفر از مبلغین خود را به اماکن دور و نزدیک شهرستان خرمشهر اعزام کرده است.

حجت‌الاسلام وصلیات با اشاره به فرصت مناسب تبلیغ دین در ماه رمضان تصریح کرد: از وظایف مدارس علمیه در این ایام تبلیغ اعزام مبلغ به مناطق و پایگاه‌های دینی است؛ از این رو 19 مبلغ دیگر مدرسه علمیه امام صادق(ع) به پایگاه‌های دینی مختلف در شهرستان خرمشهر، آبادان، سربندر و روستاهای اطراف اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام وصلیات خاطر نشان کرد: سخنرانی مبلغان در ایام ماه رمضان، پیرامون فضیلت ماه رمضان و مناسبت‌های این ماه از جمله وفات حضرت خدیجه، وفات ابوطالب (ع)، ولادت امام حسن (ع)،‌ ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع)،‌ لیالی قدر و مسائل مربوط به زکات فطره و رؤیت هلال ماه در اواخر ماه رمضان خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر یادآور شد: علاوه بر این موضوعات، مبلغین به طور کلی با هدف تبلیغ دین پیرامون عقاید، تفسیر قرآن،‌ بیان احکام و شبهات نیز سخنرانی می‌کنند. اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه‌های مبلغین در مناطق اعزامی است./9455/ت301/ص
ارسال نظرات