۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۱۵۶
امام جمعه رشت:

مردم در برابر روزه‌خواری تکلیف به امر به معروف دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان تظاهر به روزه‌خواری را شکستن حرمت جامعه اسلامی خواند و خاطر‌نشان کرد: در مواجه با روزه خواری مردم تکلیف به اجرای امر به معروف دارند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با اشاره به نقش ماه رمضان در تقویت امیان افراد جامعه، علم، معرفت و حیا را سه عامل بازدارنده از گناه و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: جامعه دارای حیا، ایمان نیز دارد.

امام جمعه رشت، قانون را عامل دیگر حفظ جامعه از مشکلات اجتماعی برشمرد و گفت: اعتقاد و باور قلبی در کنار عمل به قانون سبب کاهش آسیب های فردی و اجتماعی در جامعه می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موثترین عامل در ترک محرمات و حفظ جامعه از گناه، ایمان افراد جامعه است، اظهار کرد: افزایش روحیه ایمانی در ماه رمضان علت کاهش جرم و جنایت در این ماه است.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به روایات اسلامی روزه در تابستان را نوعی جهاد خواند و خاطرنشان کرد: روزه داری 16 ساعته ایمانی قوی و اراده ای استوار نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه دوم با بیان این که اسلام در صورت داشتن توان جسمی اجازه روزه داری به افراد می دهد، گفت: اگر کسی احتمال ضرر جسمی بدهد و روزه بگیرد، فعل حرام مرتکب شده و عقوبت می شود.

امام جمعه رشت تاکید کرد: کسانی هم که به علت بیماری، مسافرت و شرایط ویژه قادر به روزه داری نیستند، مجاز نیستند در ملا عام روزه خواری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تظاهر به روزه خواری حرمت شکنی در جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: در مواجه با روزه خواری مردم تکلیف به اجرای امر به معروف داشته و نیروی انتظامی موظف به برخورد است.

خطیب نماز جمعه رشت همچنین اعلام کرد: اگر کسی اصرار به هنجارشکنی در جامعه اسلامی داشته باشد، مرجع قضایی باید روزه خوار را در ملا عام حد بزند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به دعاهای مشترک ماه رمضان اشاره کرد و گفت: دستگیری از محرومان و رسیدگی به مستمندان از مهم ترین بخش های دعاهای مشترک ماه رمضان است.

امام جمعه رشت، وقوع خشکسالی در سومالی را از میدان های آزمایش برای کمک به محرومان اعلام و اظهار کرد: از فلسفه های روزه داری توجه به آن دسته از جامعه مسلمانان است که به علت گرفتاری های طبیعی و اجتماعی در گرسنگی به سر می برند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان محاکمه حسنی مبارک را نمایش عدالت الهی دانست و گفت: تنها حامی حسنی مبارک رژیم صهیونیستی است و طرح اعطای پناهندگی به حسنی مبارک از سوی این رژیم یکی ازعلل نفرت مردم مسلمان از مبارک است./950/پ201/س
ارسال نظرات