۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۲۹۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان:

تنها هدف وهابیت اختلاف‌انگیزی بین شیعه و اهل سنت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: تنها هدف فرقه وهابیت، اختلاف‌انگیزی بین شیعه و اهل سنت است.
وهابيت
حجت‌الاسلام سیدموسی مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: مبلغان و علمای دینی باید با تربیت انسان‌های سالم و پاک، مردم را نزد خدا محبوب و از طرفی دیگر خداوند عظیم‌شأن را با تجلی بیان صفات الهی نزد خداوند محبوب‌تر کرده و آنها را با اشتیاق به سوی پرستش خدا دعوت کنند.

حجت‌الاسلام مدنی، با اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: از برگزیدگان امت مسلمانان افرادی هستند که خدا را نزد مردم و مردم را نزد حضرت حق محبوب می‌کنند؛ این افراد نه از انبیاء بوده و نه از شهدا بلکه شهدا و انبیاء در قیامت به جایگاه آنها غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی در روزهای ماه مبارک رمضان باید با اطلاع‌رسانی دینی و هدایت صحیح اسلامی مردم، توشه‌ای برای آخرت پس‌انداز کنند تصریح کرد: باید با تدبیر و آگاهی توطئه دشمنان را خنثی و در مقابل ترویج فرهنگ دینی را تقویت کرده و بین جوانان اشاعه داد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان با بیان این که تنها هدف فرقه وهابیت، اختلاف‌انگیزی بین شیعه و اهل سنت است اظهار داشت: شناخت فرقه وهابیت امروز بیش از پیش حساس شده زیرا این معضل بسیاری از شهرها و مرزهای ما را تحت شعاع و افترای خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به اینکه مدتی پیش تعدادی از کتب این فرقه ضاله توسط مسؤولان در اختیار ما قرار داده شد اظهار داشت: بحث وهابیت امروز دیگر شعار نیست و طبق مستندات، این کتب به طور صریح مطالبی را به نقل از ائمه و حتی مقام معظم رهبری آورده و به دین و نظام ما افترا زده است.

وی با اشاره به اینکه علما و روحانیان باید امروز نسبت به گذشته آگاه و هوشیارتر باشند افزود: اطاعت و قبول فرامین ولایت‌فقیه در نظام جمهوری اسلامی یکی از اصولی است که باید با جدیت بیشتری به مردم گوشزد شود؛ اگر در جامعه هر فرد به سوی افکار و عقاید خود گام بردارد چندگانگی ایجاد و جامعه اسلامی متزلزل می‌شود و این امر با اصل ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی مغایرت دارد.

وی با اشاره به اینکه تأکید نظام جمهوری اسلامی بر سیاست با دین و دینی بودن سیاست است خاطرنشان کرد: در جمعه اسلامی ایران همه آحاد باید زیر پرچه ولایت فقیه به انسجام و هماهنگی در یک مسیر الهی گام بردارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان با بیان اینکه ائمه و انبیاء همگی گرد آمدند تا بر پیکره نظام دینی خدشه‌ای وارد نشود گفت: همه گروه‌ها و اعضاء باید محور اتحاد را درک کرده و آن را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام مدنی، با اشاره به ورود به بحث حجاب و عفاف تصریح کرد: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه بسیار قابل تحسین است زیرا ریشه بدحجابی باید کنده و منحدم شود؛ اما قبل از کنترل نیروی انتظامی مردم باید با آگاه‌سازی و شناخت هر چه بیشتر مبانی اسلام، به دستورات و فرامین واجب الهی از جمله حجاب و عفاف جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به اجرای مراسم‌های دینی گفت: در برخی مراسم‌های دینی و مذهبی نظیر عزاداری و یا جشن‌ها ولادت مشاهده می‌شود که مردم با اعمال ناپسند و نامناسب چون قمه‌زنی، سیلی زدن بر سر و صورت و همچنین رقص و پایکوبی نامشروعة نه تنها ثواب آن مراسم را نمی‌برند بلکه گناه و معصیت می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان با نهی مردم از اینگونه رفتارهای نا به‌جا تصریح کرد: مشاهده و اجرای این مسائل در جامعه اسلامی با قدمت دینی و احکامی‌اش بسیار دردآور و دردناک است.

حجت‌الاسلام مدنی، با بیان اینکه مراسم‌های دینی در جامعه امروز باید پایش و تصفیه شود افزود: امیدواریم با آگاهی‌بخشی هر چه بیشتر مردم توسط مبلغان و موعظان دینی ریشه این اعمال ناپسند خشکانده شود؛ ماه رمضان ماه بندگی خدا است و باید در حد تعالی از فیوضات و برکات این ماه سراسر نور و برکت بهره‌مند شد./9455/ت302/ص
ارسال نظرات