۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۶۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

استان گلستان نیازمند 300 خانه عالم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به وجود 87 خانه عالم در سطح استان، نیاز کنونی استان در این بخش را سیصد خانه عالم اعلام کرد.
خانه عالم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با دستگاه‌های فرهنگی استان به دغدغه های مقام معظم رهبری به امور فرهنگی اشاره کرد و گفت: همه موظف هستیم دغدغه‌های رهبری را رفع کنیم.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سخنان بسیاری نسبت به تقویت مسائل دینی و فرهنگی در  جامعه تأکید کردند، افزود: این رهنمودها باید در‌ جامعه اسلامی عملیاتی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی معرفی کرد وادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از سه دهه است که بر پایه ارزش های دینی و الهی پایه گذاری شده است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با بیان این که نظام سلطه در طول سال سرمایه گذاری گسترده ای برای خدشه دار کردن فرهنگ ناب دینی ما انجام می دهد، ادامه داد: ما نیز باید برای ترویج فرهنگ و ارزش های دینی خود سرمایه گذاری کنیم.

حجت الاسلام ولی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود هزار و 948 مسجد در حوزه تشیع و یک هزار و 230 مسجد در حوزه اهل سنت در استان گفت: در استفاده از این اماکن به اندازه کافی نتوانستیم بهره لازم را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین از وجود 87 خانه عالم در استان خبر داد و افزود: این میزان خانه عالم پاسخگوی نیاز ما در سطح روستاها و مناطق محروم نیست.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با بیان این که استان گلستان نیازمند 300 خانه عالم است، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تعداد خانه‌های عالم، میزام اعزام روحانی به مناطق روستایی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که در استان یک‌هزار و 700 هیأت مذهبی و 87 کانون فرهنگی فعالیت دارند که در وضع مطلوب باید 200 کانون ایجاد شود، گفت: 59 انجمن اسلامی نیز در استان فعال هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات