۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۷۴۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

هنجارشکنان به دنبال الگوسازی غیرمکتبی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تأکید شریعت اسلامی بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه گفت: نباید اجازه دهیم الگوسازی غیرمکتبی از سوی بعضی از هنجارشکنان در جامعه رخ دهد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی، امروز در نخستین جلسه کارگاه آموشی عفاف و حجاب در رشت، با بیان این که نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از مسائل ضروری در تقویت باورهای دینی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: نقش جامعه اسلام در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است.

وی، خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و افزود: باور عفت دینی و حجاب اسلامی باید از درون خانواده و از سوی اعضای آن به نسل آینده آموزش داده شود.

حجت الاسلام یاری با بیان این که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از نهاد خانواده شروع کرد و در این زمینه نقش آموزشی و پیشگیرانه نهاد آموزش و تربیت یعنی مدارس نیز در کنار خانواده بسیار مهم و موثر است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم الگوسازی غیرمکتبی از سوی بعضی از هنجارشکنان در جامعه رخ دهد و بهترین عامل برای توسعه فرهنگ عفاف و ترویج حجاب به عنوان یک ارزش، خود مردم متعهد و متدین هستند.

وی با بیان این که حجاب به انسان حرمت می بخشد و در مبارزه با نفس به او کمک می کند و ارزش های انسانی مانند عفت، حیا، متانت و شخصیت را حفظ می کند، گفت: هویت زن به حفظ حجاب، حفظ حرمت و شخصیت فردی و اجتماعی و به صورت کلی بر پیروی از سیره حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام یاری، بدحجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز براین مشکل می‌افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به تأکید شریعت اسلامی بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه گفت: حجاب زنان در جامعه اسلامی باید بر اساس موازین الهی و قرآنی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که محدوده حجاب در قرآن مشخص است، گفت: نباید کاری کرد که زمینه ارتکاب گناه در جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام یاری، رعایت عفاف و حجاب را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و گفت: توجه به این فریضه مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می‌شود، همه باید توان خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به کار گیرند.

وی در سخنان پایانی خود ادامه داد: در جامعه اسلامی ما شاخص ترین و اصلی ترین موضوع در تأمین امنیت اجتماعی و حتی تأمین امنیت ملی ما، مسائل اعتقادی و ارزشی است و اگر بتوانیم در جامعه اسلامی‌مان ارزش‌ها را محقق کنیم به یقین به تحقق امنیت اجتماعی و ملی خودمان کمک کرده‌ایم./950/پ202/س
ارسال نظرات