۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۷۵۱
امام جمعه رشت:

اجرای برنامه‌های معنوی برای نسل جوان به ابزارهای به‌روز تبلیغی نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با اشاره به نقش برجسته مساجد در تقویت باورهای دینی در جامعه گفت: تقویت امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مساجد به منظور جذب نسل جوان ضروری دانست.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان با اشاره به نقش برجسته مساجد در تقویت باورهای دینی در جامعه‌ گفت: مساجد بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین سنگر تقوا و پرهیزکاری به شمار می‌روند.

وی با بیان این که باید در ماه رمضان ندای توحید و ایمان از آن به همه جا منتشر شود، خاطرنشان کرد: مسجد در طول تاریخ مهم‌ترین پایگاه برای پیوند میان مردم و رهبری بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان باید زمینه فراهم شود تا از ظرفیت معنوی مساجد در جهت تقویت باورهای دینی نسل جوان نهایت استفاده صورت گیرد، بیان داشت: مساجد بهترین پایگاه برای پرورش نسلی دیندار به شمار می‌روند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: برای جذب نوجوانان و جوانان باید راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان را به مساجد شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی شده تا رفته رفته زمینه‌های حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم شود.

وی، تقویت امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در مساجد به منظور جذب نسل جوان را ضروری دانست و ادامه داد: امروز با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی باید از ابزارهای تبلیغی مناسبی جهت جذب نسل امروز جامعه بهره گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، برپایی مراسم انس و الفت با قرآن در مساجد همزمان با ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با برگزاری برنامه‌های قرآنی در مساجد زمینه حضور نسل جوان در این پایگاه معنوی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که البته انس و الفت با کلام الهی تنها مربوط به ماه مبارک رمضان نیست و انسان‌ها باید در همه لحظات کلام خداوند متعال را مورد نظر داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به این که قرآن کریم کتاب هدایت انسان‌ها و شفای مؤمنان است، ادامه داد: انس و الفت با این کلام الهی زمینه تعالی و سعادت انسان را فراهم می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب امام جماعت برای مساجد اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صحیح، وحدت و همدلی، تعیین امامان جماعت دلسوز و متعهد باید جایگاه مساجد ارتقا‌ یابد تا مرکزی برای نشر مبانی اسلام باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات