۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۸۱۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

برآورده کردن نیاز دین و جامعه بر منافع و آسایش فردی مقدم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: مسلمان باید در مواقعی که نیاز دین و جامعه حکم می کند، از رفاه، آسایش و موقعیت کنونی خود صرف نظر کرده و نیاز موجود را برطرف کند.
درس تفسير حجت الاسلام و المسلمين قرائتي در مسجد الزهرا مشهد درس تفسير حجت الاسلام و المسلمين قرائتي در مسجد الزهرا مشهد
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، صبح امروز در جمع طلاب خواهر و برادر جامعه المصطفی العالمیه به تغییر قبله از بیت المقدس به مسجدالحرام اشاره کرد و افزود: احکام خداوند متعالی در بعضی موارد به دلیل آزمایش مسلمانان در فرمان‌پذیری از دستورات الهی تغییر می کند و ثابت نیست.

این مفسر قرآن کریم در تفسیر آیه 177 سوره بقره اظهار داشت: این آیه جامع‌ترین و کامل‌ترین آیه قرآن کریم است که به انجام عملی مطابق با عقاید و خصلت های جامعه اسلامی توصیه می‌کند.

وی تصریح کرد: مراجع عظام اجازه ندهند شک بر جامعه حاکم شود؛ بلکه ‌بایستی پیش از مطرح شدن شبهات در جامعه جواب آن را منتقل کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن مجید به قانون حقوقی قصاص با رعایت اصول برادری، تخفیف، عفو و احسان در آیه 178 سوره بقره نیز اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان توصیه کرد: مسلمان باید در مواقعی که نیاز دین و جامعه حکم می کند، از رفاه، آسایش و موقعیت کنونی خود صرف نظر کرده و نیاز موجود را برطرف کند./930/پ203/س



ارسال نظرات