۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۰۸۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

سجایای اخلاقی ائمه اطهار بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان این که نسل جوان ما نیازمند الگویی مناسب هستند، گفت: سجایای اخلاقی ائمه اطهار(ع) بهترین الگو برای نسل جوان ما است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در مراسمی که مناسبت میلاد امام حسن مجتبی‌(ع) در مرکز استان برگزار شد با  اشاره به جایگاه والای امام حسن مجتبی(ع) در دفاع از میراث پیام گرامی اسلام‌ گفت: آن حضرت دارای سجایای اخلاقی، سیره و روش‌های الهی و برگرفته از خط مشی پیامبر اکرم‌(ص) و امیر مؤمنان‌(ع) بودند.

وی اظهار داشت: دامنه شخصیت بی‌مانند امام حسن مجتبی(ع) آن‌قدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه‌های آن در همه کتاب‌های حدیث، سیره، تاریخ و مناقب فراوان به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام حاجی عزیرخانی با بیان این که تواضع، فروتنی، خدا‌ترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی آن حضرت است، ادامه داد: امام حسن مجتبی‌(ع) بازوی علمی، قضایی، و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمؤمنان(ع) بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین مجتبی(ع) از کسانی بود که از آغاز تا پایان به دفاع از حریم ولایت پرداخت و در جنگ‌های جمل، صفین و نهروان فعالانه شرکت کرد.

وی با اشاره به این که آن امام همام با پذیرش صلح از خونریزی که هدف اصلی معاویه بود و می خواست ریشه شیعه و شیعیان آل علی‌(ع) را به هر قیمتی که هست قطع کند، جلوگیری کرد، افزود: به همین دلیل چهره تابناک امام حسن(ع) همچنان که جد بزرگوار رسول الله پیش بینی کرده بود، به عنوان  مصلح اکبر در افق اسلام نمودار شد.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند همانا حسن ریحانه من است و این فرزندم سید و بزرگ است و به زودی خداوند به دست او بین دو گروه مسلمان، صلح بر قرار خواهد کرد، گفت: این سخن یک پیشگویی از رسول خدا‌(ص) بود که در آینده بین دو گروه از مسلمانان جنگ و خونریزی خواهد شد و امام حسن‌(ع) بین آن دو صلح و دوستی برقرار خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که طبق نقل تاریخ، امام حسن مجتبی‌(ع) با مشاهده خیانت یاران و فراهم‌نبودن زمینه جنگ با معاویه، خیر و صلاح امت را در این دیدند که از درگیر شدن با معاویه خودداری کرده و با صلح پیشنهادی معاویه، موافقت کنند، خاطرنشان کرد: آن امام همام در اثر این صلح، هم مسلمانان را از شر هجوم دشمنان نجات دادند و هم از جنگ و خونریزی جلوگیری کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که باید بیشتر خصوصیات و جایگاه والای امامان معصوم(ع) برای جامعه تبیین شود، تصریح کرد: نسل جوان ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به ائمه معصومین(ع) هستند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با بیان این که نسل جوان ما نیازمند الگویی مناسب هستند، گفت: متولیان دینی به ویژه مبلغان باید با تبیین مناسب جایگاه امامان معصوم(ع)، جوانان را در جهت الگو‌گیری مناسب یاری دهند./950/پ202/س
ارسال نظرات