۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۹۰۴

نهمین نمایشگاه قرآنی گیلان گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نهمین نمایشگاه قرآنی گیلان امروز در مجتمع خاتم الانبیاء رشت آغاز به کار کرد.
 نمايشگاه قرآن و علوم قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، منصور ایمانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز در مراسم آغاز به کار نهمین نمایشگاه علوم قرآنی استان که در مجتمع خاتم الانبیاء رشت آغاز به کار کرد، گفت: این نمایشگاه با 15 غرفه اختصاصی از امروز به مدت پانزده روز میزبان مردم روزه دار استان است.

وی با اشاره به این که بخش های مؤسسات قرآنی، مهدویت، شهدا و قرآن و بصیرت از قسمت های ویژه این نمایشگاه است، تصریح کرد: فروش محصولات و کتب دینی و مذهبی و غرفه معرفی سایت های تلاوت قاریان از دیگر عناوین غرفه های نمایشگاه قرآن گیلان است.

ایمانی خاطرنشان کرد: نمایش و ارائه کتب و نسخ قدیمی، مشاوره، معرق کاری، صنایع دستی و معرفی سایت های قرآنی از بخش های مهم نمایشگاه قرآن کریم گیلان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، برگزاری نمایشگاه های قرآنی را زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و تصریح کرد: امروز همه آحاد جامعه وظیفه دارند درجهت نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.

وی در ادامه از برپایی نخستین نمایشگاه بزرگ تجسمی قرآن کریم خبر داد و تاکید کرد: در این نمایشگاه بیش از 300 اثر از هنرمندان مطرح کشور در بخش آثار هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می شود.

ایمانی با بیان این که این نمایشگاه به همت مؤسسه کاروان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در رشت برگزار شده است، بیان کرد: بیش از 200 نفر از هنرمندان کشور برای ارائه آثار خود در اولین نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن کریم دعوت شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نقاشی، سفال، خوشنویسی و منبت کاری را از بخش های ویژه این نمایشگاه عنوان و اظهار کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات تخصصی هنرهای تجسمی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

وی در ادامه به برگزاری محافل انس با قرآن در ده مسجد رشت خبر داد و گفت: این مراسم ها در مساجد شهرستان رشت و بخش های سنگر، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء و خشکبیجار در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات