۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۹۲۱
استاد حوزه:

امام در نظام تشریع مرجع دینی مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که امام در نظام تشریع مرجع دینی مردم است، ابراز داشت: کسانی که گفتند حسبنا کتاب الله و درباره دین اجتهاد به رأی کردند، به جایگاه امام پی نبرده‌ و گمراه شدند.
گردهمايي ائمه جماعات قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی خراسانی، استاد حوزه علمیه، عصر سه‌شنبه 25 مردادماه در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم با تبریک ولادت امام حسن مجتبی‌‌(ع)، گفت: ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار‌‌(ع) بهترین فرصت برای بیان اهمیت مسأله امامت است.

وی در ادامه از ائمه جماعات خواست تا با استفاده از فرصت به دست آمده، صفات و ویژگی‌های ائمه اطهار‌‌(ع) را برای مردم بیان کنند و با اشاره به بعد حکومت ظاهری امامت افزود: امام، زمام امر مردم را به دست گرفته است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امامت منحصر در مرتبه حکومت ظاهری نیست، تصریح کرد: اگر امامت منحصر در حکومت ظاهری بود، لفظ حکومت ذاتاً ارزش نداشت و دکترین شیعه در بعد امامت ناقص و باطل بود.

وی با اشاره به این‌که حکومت ظاهری وسیله‌ پیاده کردن مأموریت آسمانی و الهی امام در جامعه است، بعد تکوینی و تشریعی امامت را مورد تبیین قرار داد و ابراز داشت: امام در نظام تکوین واسطه فیض الهی است.

حجت‌الاسلام محمدی خراسانی تصریح کرد: امام به عنوان حجت خدا و انسان کامل در نظام تکوین آن است که هم در نظام فاعلی و هم در نظام غایی نقش‌آفرین است.

وی با اشاره به این‌که هر فیضی از ذات حق به واسطه امام به موجودات می‌رسد، اظهار داشت: امام صاحب زمان است و انسان‌ها هر اندازه از امام فاصله بگیرند، از ارزش خود کاسته‌اند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام در نظام تشریع مرجع دینی مردم است و کسانی که گفتند حسبنا کتاب الله و امام را کنار زدند، خواستند درباره دین با ظن و گمان خود اجتهاد به رأی کنند؛ اما به جایگاه دین و جایگاه امام پی نبردند و گمراه شدند.

وی با بیان این‌که امام در جامعه باید باشد تا دین دچار تحریف نشود، ابراز داشت: مهم‌ترین نقش امام در جامعه جلوگیری از تحریف دین است.

گفتنی است، گردهمایی ائمه جماعات استان قم، عصر سه‌شنبه 25 مردادماه به همت شورای مرکزی ائمه جماعات استان در مسجد آبشار برگزار شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات