۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۰۵۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ خبر نشست بصیرت انقلابی در اهواز، برگزاری جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در دزفول و تهیه و برپایی نمایشگاه آفتاب مهر در بندر ماهشر از مهمترین عناوین برنامه های فرهنگی اجرا شده در استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری نشست سیاسی بصیرت انقلابی، تهیه و برپایی نمایشگاه آفتاب مهر، اجرای مسابقات قرآن در فرهنگسرای اهواز و بندر ماهشهر عناوین چند خبر کوتاه از برنامه های اجرا شده در استان خوزستان است.

نشست سیاسی بصیرت انقلابی در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست سیاسی بصیرت انقلابی به همت حوزه 11 شهری ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز برگزار شد در این نشست که با حضور ائمه جماعات هیئت امنا و فرماندهان پایگاه های مقاومت منطقه گلستان برگزار گردید نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین به تبیین فضای بین المللی و آخرین تحولات انگلیس پرداخت.

وی در ادامه نقش روشنگری و هدایتگر بسیجیان و روحانیان در تمامی مناسبت های سیاسی را بسیار چشم گیر برشمرد و افزود: هر چه بیشتر این دو قشر به تکلیف خود عمل کنند در تمامی عرصه ها انقلاب مسیر خود را پیش از گذشته موفق تر طی خواهد کرد.

جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی امام جمعه دزفول، سرهنگ فضیلت پناه دبیر ستاد، مهندس متین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول و دیگر مسؤولان این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در ابتدای این نشست، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)و با انتقاد از فضا سازی و تبلیغات طرح مهم تذکر لسانی در سطح شهر تأکید کرد: انتظار می رفت با وجود تأکیدات فراوان در اجرای این طرح در کشور شاهد عملیاتی شدن آن در شهرستان دزفول باشیم تا این طرح برای همه مردم قابل لمس و محسوس باشد.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دزفول افزود : امیدوارم با یک باز نگری کلی و جدی برای اجرای طرح تذکر لسانی در دزفول اشکالات و کاستی ها موجود هر چه زود تر برطرف شود و مردم شاهد برکات اجرای این طرح باشند.

تهیه و برپایی مجموعه نمایشگاهی آفتاب مهر

علیرضا محمودی شاد، مسؤول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شهرستان بندر ماهشهر، از تهیه و برپایی نمایشگاه آفتاب مهر در شهرستان سربند ماهشهر خبر داد.

وی با بیان این که این نمایشگاه در راستای نشر معارف انتظار و مهدویت و آشنایی نسل جوان با آموزه های اسلامی برپا گردیده تأکید کرد: مهدویت و عرفان های نو ظهور، ولایت فقیه، مقابله با شیطان پرستی، از دیگر دلایل برپایی این نمایشگاه بوده است.

محمودی شاد افزود: مجموعه نمایشگاهی شامل چندین موضوع خاص می باشد که هر موضوع از آنها تعاریف مختلف دارند مانند معارف انتظار و مهدویت شامل تعاریف از القاب و شخصیت امام زمان(عج) است.

این مجموعه نمایشگاهی هر جمعه در مصلای نماز جمعه با عناوین و موضوعات مختلفی به نمایش گذاشته می شود و از اوایل مهر ماه با همکاری اداره آموزش و پرورش، مساجد، مدارس در سطح مدارس و مساجد و ادارات سطح شهر به واسطه درخواست های قبلی به صورت موضوعی در اختیار آنها به منظور بهره مندی از آنها استفاده می شود.

پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران در اهواز

حجت الاسلام محمد جواد چنانی، مدیر فرهنگسرای مهدیه اهواز اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و انس اقشار مختلف مردم با این کتاب آسمانی پنجمین دوره از سری مسابقات قرآن کریم را در این مهدیه برگزار شد.

وی رشته های حفظ قرائت و ترتیل را از موارد رقابت بین شرکت کنندگان عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین مسابقاتی سبب ارتقاء و رشد معنوی شرکت کنندگان و ارتباط بیش تر آنان با خداوند متعال می گردد.

گفتنی در پایان این مراسم به افراد برگزیده جوایز نفیسی به رسم یادبود اهداء می‌شود.

دهمین دوره مسابقات قرآنی شهرستان بندر ماهشهر

دهمین دوره مسابقات قرآنی شهرستان بندر ماهشهر شب های 14 و 15 رمضان برگزار شد.این مسابقات همه ساله به همت مجمع قاریان و حافظان شورای هماهنگی جلسات قرآن مساجد در رده سنی بالای 15 سال و زیر 15 سال و در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم در ماه مبارک رمضان انجام می گردد. در پایان به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نفیسی اهدا می گردد.

لازم به ذکر است مسابقات سال جاری در مسجد شهدا و با حضور گسترده خادمان و حاملان قرآن و تعدادی از مسؤولان شهر و امام جمعه بندر ماهشهر دعوت شده برای ماه مبارک رمضان در شب های 14 و 15 رمضان برگزار که اختتامیه آن شامل برنامه های متنوعی از جمله مداحی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) و تواشیح بوده است./9464/پ202/ص
ارسال نظرات