۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۱۰۸
نماینده مردم در خبرگان رهبری:

طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس اجرایی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی مجلس هشتم، گفت: متأسفانه با وجود بر تأکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی هنوز طرح نظارت بر نمایندگان مجلس به اجرا در نیامده است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز درخطبه های نماز جمعه این هفته قائمشهر ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای خود سازی دانست و گفت: کسانی که از لحظه های با برکت این ماه نهایت استفاده را می برند در دنیا و آخرت سعادت نصیب آنها خواهد شد.

وی، انس با قرآن در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و با بیان این که بهره گیری از مفاهیم تعالی بخش الهی انسان را به سعادت حقیقی می رساند، خاطرنشان کرد: قرآن تنها نسخه شفابخش برای بشریت است که باید در همه لحظات از مفاهیم آن بهره برد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که روزه‌داری نظم دقیق‏ در زندگى و سحرخیزى نشاط سحرگاهى را به نسل جوان آموزش و تمرین ‏مى‏دهد، ادامه داد: ماه رمضان و روزه‌داری منجر به افزایش مشارکت در کارهاى‏ خیر و عام‌المنفعه می‌شود و فرصت مغتنمی است تا با حضور در مجالس قرآن و احکام بیش از پیش با واجبات الهی آشنا شویم.

وی افزود: فضای ماه رمضان بهترین فرصت است تا بتوانیم روحیه مادی‌گری و دوستی به دنیا را از خود دور کنیم و دنیا را مقدمه‌ای برای آخرت دانسته و برای روز معاد تلاش و کوشش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی، بهترین ثمره ماه مبارک رمضان را رسیدن به تقوای الهی دانست و گفت: تقوا مهم‌ترین ارزش اخلاقی در همه ادیان است که در نقطه مقابل طغیان‌گری، سدی برای جلوگیری از خشم خدا است.

وی در بخش دیگری ازسخنانش  به سفر تبلیغی اخیر خود به راولپندی کشور پاکستان اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این شهر پر جمعیت از کمبود مبلغ رنج می برد، گفت: این در حالی است که خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روحانیت آگاه و با بصیرت در کشور داریم، اما برخی از مردم قدر این نعمت را نمی دانند.

وی همچنین، غرور وخودپسندی را عامل سقوط دولت مصدق دانست و تصریح کرد: این گونه درس های تاریخی باید مورد توجه بیشتر مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه قائمشهر در ادامه با اشاره به این که در حال سپری شدن روزهای پایانی عمر مجلس هشتم هستیم، گفت: متأسفانه علیرغم تأکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی هنوز طرح نظارت بر نمایندگان مجلس به اجرا در نیامده است.

وی با تأکید براین که نمایندگان مجلس باید این طرح را هر چه زودتر به اجرا درآورد، خاطرنشان کرد: اجرای مناسب این طرح باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/ص
ارسال نظرات