۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۲۳۲

پارک «زیارت» در جوار حرم رضوی راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین پارک موضوعی زیارت همزمان با میلاد امام رضا(ع) با هدف ایجاد تلفیق میان نشاط فرهنگی و معنویت در مشهد راه اندازی می‌شود.
حرم امام رضا
مجید عسگری، مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد مقدس، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از راه اندازی نخستین پارک موضوعی زیارت در کشور خبر داد و گفت: این پارک با هدف تبلور آثار و برکات زیارت امام رضا(ع) در زندگی شهروندی و با توجه به اینکه یکی از راهبردهای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، ایجاد تلفیق میان نشاط فرهنگی و معنویت محسوب می شود، ایجاد شده است.

وی افزود: این مجموعه ده بخش نمایشگاه تجلی آفتاب، نمایشگاه مفهومی زیارت، نمایشگاه حالات و احوالات شخصیت های معاصر هنگام تشرف، آبنمای هوشمند، بخش کودکان، بخش سینمایی، المان ها، فروش محصولات فرهنگی و مسابقه دیجیتال را شامل می شود.

عسگری تصریح کرد: در نمایشگاه تجلی آفتاب، هشت تابلو از سیره اجتماعی حضرت رضا(ع) به صورت نقش برجسته به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه مفهومی زیارت نیز شامل 9 پلان تجسمی است که طی آن مفاهیم زیارت را به مخاطب منتقل می کند.

وی ادامه داد: در بخش مسابقه دیجیتال، یک دستگاه کامپیوتر در اختیار هر مخاطب قرار می گیرد تا در فضای مجازی از طریق نرم افزارهای تولیدی حضرت رضا(ع) با سیره ایشان آشنا شود. همچنین در بخش کودک این پارک داستان های خانوادگی از آداب زیارت به کمک دکورهای حجمی برای کودکان به نمایش در می آید.

مدیر فرهنگسرای زیارت با اشاره به نصب بیست المان شامل القاب امام رضا(ع)، مکان های قدیمی حرم مطهر و اطراف آن اظهار داشت: در نمایشگاه حالات و احوالات شخصیت های معاصر هنگام تشرف به حرم مطهر یازده داستان به صورت حجمی از تشرف شخصیت هایی چون امام راحل(ره)، آیت الله بهجت، رهبر معظم انقلاب و سرداران شهید به نمایش در می آید.

عسگری یاداور شد: در بخش سینمایی نیز تولیدات سینمایی مرتبط با فرهنگ زیارت نمایش داده می شود که در حال حاضر چهار فیلم کوتاه 15 دقیقه ای در خصوص آداب و شبهات زیارت، رحمت و لطف امام رضا(ع) و آداب و رسوم مردم مشهد در زیارت از سوی معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری آماده اکران است.

گفتنی است، پارک موضوعی زیارت در فضایی به مساحت 16 هکتار و با هزینه ای بیش از یک میلیارد تومان در محل پارک وحدت مشهد به عنوان بزرگ ترین پارک نزدیک به حرم مطهر رضوی، ایجاد شده و همزمان با میلاد امام رضا(ع) به بهره برداری می رسد./930/ت302/ص
ارسال نظرات