۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۳۳۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

جامعه اسلامی نیازمند الگوی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جوامع اسلامی مطرح است، گفت: کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در دومین جلسه کارگاه آموزشی عفاف و حجاب که در رشت برگزار شد، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

وی با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت مستمر و با ارائه روش‌های مدبرانه صورت گیرد چرا که در غیر این‌صورت ابتر خواهد ماند، افزود: در حوزه ترویج این فرهنگ اسلامی باید با برنامه ریزی هدفمند گام برداریم.

حجت الاسلام گلمیرزاده، بد حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بند و باری و فساد در جامعه اسلامی به یقین سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است و همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند و مکمل یکدیگر خواهد بود.

وی ادامه داد: حفظ چشم، گوش، قلب و همه اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است و برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به آثار اجتماعی حجاب و عفاف و با بیان این که حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است، ادامه داد: جامعه‌ای که در آن بانوان باحفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند و محیط آرام وامنی را برای جوانان فراهم سازند، به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در جامعه نیازمند همکاری همه متولیان فرهنگی کشور است، گفت: صدا و سیما به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار باید با ارائه الگو‌های مناسب پوششی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که حجاب و عفاف با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند ادامه داد: با رعایت حجاب، عفت زنان حفظ شده و به دور از تعرض قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که با تهاجم فرهنگی دشمن زاویه رواج بدحجابی در کشور افزایش خواهد یافت، افزود: این مسأله نهادینه کردن فرهنگ متقابل با بدحجابی را می‌طلبد.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب، نهادینه سازی، گسترش و حفظ باورهای دینی جزء ضرورت های اصلی و اولویت دار جامعه محسوب می شود که باید از سوی آحاد جامعه دنبال شود./950/پ202/س
ارسال نظرات