۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۸۷۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

هزینه زکات فطره برای ساخت حوزه علیمه مصداق فی سبیل الله است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز عید فطر خاطر نشان کرد: هزینه زکات فطره برای ساخت حوزه علیمه، مصداق فی سبیل الله و از موارد مصرف زکات فطره است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در رشت به موارد مصرف زکات فطره اشاره کرد و گفت: فقرا و فقیرانی که نسبت خانوادگی با شخص پرداخت کننده زکات فطره دارند در اولویت مصرف زکات فطره هستند.

امام جمعه رشت، کمک به مساکین، در راه ماندگان، آزاد کردن بنده و در دوران کنونی آزادی زندانیان را از جمله مصارف زکات فطره اعلام کرد و گفت: عالمان ربانی نیازمند نسبت به موارد گفته شده مقدم هستند.

خطیب نماز عید فطر رشت با اشاره به ساخت حوزه علیمه امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: هزینه زکات فطره برای ساخت حوزه علیمه، مصداق فی سبیل الله و از موارد مصرف زکات فطره است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: مصرف زکات فطره در راه ساخت حوزه علمیه محور حرکتی می شود که آیت الله بهجت ها تقدیم جامعه اسلامی شود.

خطیب نماز عید فطر رشت اعلام کرد: عید فطر عید سپاسگزاری از یافتن حس تمالک نفس از درگاه الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان اینکه به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، قهرمان کسی است که بر نفس خود غلبه داشته باشد، گفت: مسلمانان در عید فطر توفیق غلبه بر نفس را جشن می گیرند.

امام جمعه رشت، ماه رمضان را ماه کسب معارف و معنویت توصیف کرد و فت: شکرگزاری از نعمت کسب معرفت و اخلاق از دیگر فلسفه های عظمت عید فطر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ماه رمضان ماه ایجاد حس همدری با محرومان است و در عید فطر با رد زکات فطره که عمده مصرفش در راه محرومان است، این حس همدری به فعلیت و کمال می رسد.

خطیب نماز عید فطر رشت در خطبه دوم با اشاره به بارندگی های اخیر در گیلان و وارد شدن آسیب به محصولات کشاورزی، اظهار کرد: مسؤولان استان برای جبران خسارت کشاورزانی که مزارع خود را بیمه نکرده اند نیز برنامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن قیام های مردمی منطقه اعلام کرد: بهار دنیای اسلام با حرکت های توفنده رو به تعالی است اما در جریان این انقلاب ها اخباری به گوش می رسد که خسارات جبران ناپذیری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به نامعلوم بودن سرنوشت 50 هزار زندانی در لیبی گفت: شایعاتی مبنی بر بمب گذاری در زندان های مخفی و کشتن زندانیان وجود دارد.

امام جمعه رشت، دخالت روسای کشورهای اسلامی را برای جلوگیری از کشتار زندانیان در لیبی خواستار شد و گفت: قذافی سوار بر اسب چموش خود خواهی است و دخالت روسای کشور های اسلامی سبب می شود که هر چه زودتر در لیبی صلح برقرار شود./950/پ202/س
ارسال نظرات