۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۲۱۳۷
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

تحولات اخیر منطقه سبب گرایش مسلمانان به‌ فرهنگ جهاد و شهادت شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: تحولات منطقه ای نشان داده که تبلیغات سوء و گسترده غرب در کشورهای اسلامی نه تنها فایده ای نداشته بلکه موجب گرایش هر چه بیشتر مسلمانان به مفاهیمی چون جهاد و شهادت بوده است.
حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولايي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، امروز در جمع ائمه جمعه و جماعات استان شرکت کننده در اردوی دو روزه سرعین اظهار داشت: رسالتی که امروز پس از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده روحانیت است، بسیار حساس تر و خطیر تر از گذشته به نظر می رسد، چراکه نظام اسلامی در معرض شدیدترین تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان قرار دارد.

وی بصیرت بخشی و روشنگری را از مهم‌ترین وظایف روحانیان و ائمه جماعات در شرایط کنونی جهان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: تحولات منطقه ای نشان داده که تبلیغات سوء و گسترده غرب در کشورهای اسلامی نه تنها فایده ای نداشته بلکه موجب گرایش هر چه بیشتر مسلمانان به مفاهیمی چون جهاد و شهادت بوده است.

حجت الاسلام ولایی مشکل اصلی مردم انقلابی کشورهای منطقه را عدم بهره مندی از رهبری آگاه و مجتهد دانست و گفت: اگر وضعیت به همین روال پیش رود، احتمال انحراف در آرمان های انقلابیون وجود دارد، چراکه دشمن به کمک امپراطوری رسانه ای خود درصدد القای باورها و ارزش های غیراسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با تاکید بر قدرشناسی از نعمت ولایت در کشور تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی ترجمه جمهوری اسلامی است، شرط ولایت مطلقه فقیه مدیریت، عدالت، فقاهت و مدبریت است، به همین خاطر ولی فقیه می‌تواند در تمام موضوعاتی که مصلحت کشور و مردم ایجاب می‌کند، اظهار نظر کند.

وی با تاکید بر اینکه اصل ولایت فقیه جزو جدایی‌ناپذیر نبوت و امامت است، گفت: ولایت مداری عامل اصلی بصیرت و ولی فقیه محور وحدت و یکدلی امت اسلامی است، از این رو ولایت شاخص شناخت حق از باطل محسوب می‌شود.

حجت الاسلام ولایی ولایتمداری را لازمه تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: پیروی از خط ولایت فقیه عامل تداوم و پایداری انقلاب بوده و مردم آگاه و با بصیرت کشور با اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب، دشمنان انقلاب را در انجام همه مراحل و پی‌ریزی دسیسه‌ها ناامید می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که قرائت و برداشت شیعه از ولایت، اطاعت است گفت: شیعیان و مسلمانان به ولایت عشق، محبت و علاقه داشته و پیروی از فرامین ولی فقیه را برای خود واجب می دانند، ولایت موجب حقانیت شرع مقدس اسلام و آموزه های دینی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در ادامه با بیان این‌که ولایت مایه سعادت دنیوی و اخروی شیعیان خواهد بود، خاطر‌نشان کرد: یکی از صفات ویژه ولایتمداران ابراز محبت در راه مودت و دوستی ولایت است و بی تردید برای دفاع از حریم ولایت باید پاسدارانی وجود داشته باشد که در بذل جان و مال و آبرو، سر از پا نشناسند.

گفتنی است، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان آذربایجان شرقی به مدت دو روز در سرعین برگزار می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات