۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۷۳۳
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در تهران:

مقاومت معادله خاورمیانه جدید را تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم تجربه ایران را تجربه ای پیشرو در نوزایی، استقلال و پیشبرد جهان اسلام دانست و تاکید کرد که مقاومت معادله خاورمیانه جدید را تغییر داد و افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی را مهار کرد.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در کنفرانس اهل بیت (ع) و بیداری اسلامی که از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تهران برگزار شد، رویکرد غالب که مسیر اثربخشی در پیش نگرفتند و متحجران و خشک مغزان که از همراهی با زندگی مدرن و مسایل زندگی امروزی بازماندند و نیز تکفیری ها که معنای جهاد را تحریف کردند و به اسلام بد کردند و کشتار مخالفانشان را پیشه کردند را دور از اسلام اصیل برشمرد و تاکید کرد: تجربه جمهوری اسلامی ایران، تجربه ای پیشرو در نوزایی، استقلال و تلاش در راستای منافع ملت های منطقه است.

وی مقاومت در لبنان را پروژه استقلال و آزادی و آزادسازی دانست و افزود: مقاومت معادله خاورمیانه جدید را تغییر داد و افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی را مهار کرد و دژی مردمی در برابر قیمومیت بیگانگان و وابستگی ایجاد کرد و نیروهای ملی را زیر پرچم خود گرد آورد تا الگویی باشد برای رسیدن به خودکفایی و توانمندی ذاتی بدون وابستگی به منافع و پروژه های دیگران و آنچه این جنبش را تمایز می بخشد، حرکت گام به گام آن با دنیای مدرن و توازن نیازمندی های انسانی مشروع است.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه دشمنان به اتهام اینکه ما بخشی از محور مقاومت هستیم می کوشند تا علیه ما اعمال فشار کنند، ابراز داشت: جای شگفتی نیست که تمامی همفکران محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بایستند و در مقابل سلطه جویی استکبار جهانی بر کشورهای ما دست به دست هم دهند. چگونه است که دشمنان می توانند برای نابودی منطقه محوری بین المللی تشکیل دهند ولی ما نمی توانیم برای آزادسازی و استقلال بخشی از یک محور باشیم؟ روشن است که ما با مقاومت می توانیم سرزمین، کرامت و استقلال از دست رفته خود را بازیابیم و بدون آن همه چیز خود را از دست می دهیم.

گفتنی است که شیخ نعیم قاسم در راس هیاتی از سوی حزب الله لبنان برای مشارکت در کنفرانس «اهل بیت(ع) و بیداری اسلامی» که از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور هزار تن از نخبگان شیعه در سرتاسر جهان از 20 تا 23 شهریور در تهران برگزار شد به کشورمان سفر کرده اند./981/ب903/گ
ارسال نظرات