۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۸۹۰
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

تحولات کنونی جهان اسلام با انقلاب اسلامی ایران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم، امروز در نخستین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را آغازگر تحولات کنونی جهان اسلام دانست و نسبت به خطر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی هشدار داد.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، امروز شنبه در نخستین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه راهی که در بیداری اسلامی آغاز شده است، ادامه خواهد یافت، خواستار کناره گیری از حرکت های بی ارتباط با بیداری اسلامی شد و گفت: این تحولات با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و حرکت پیامبرگونه ایشان در جهان اسلام آغاز شد و به ثمر نشست.

شیخ نعیم قاسم جمهوری اسلامی ایران را حاصل انقلابی اسلامی دانست که همواره یار و یاور ستمدیدگان بوده است و در راه خدا و برای خدا پیش رفته است و گفت: هم اکنون نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی دنباله روی حرکت امام خمینی (ره) هستند و همان شعارها را دنبال می کنند و پرچم کرامت و آزادگی و رهبری را در جهت خیر همه امت بر دوش دارند.

وی همچنین حزب الله لبنان را مولود انقلاب اسلامی و جهاد اسلامی برشمرد و تصریح کرد: شهادت از آرمان های حزب الله است و با این شهادت طلبی بود که در سال 2006 حزب الله و مقاومت اسلامی به پیروزی رسید و امروزه نیز بیش از پیش، ثبات، پایداری و قدرت و استحکام یافته و با همه چالش ها و فشارهای فرارو امکان ندارد از راهی که در پیش گرفته عقب نشینی کند و پرچمی را که برافراشته و همگان را گرد آن جمع کرده است، فرو آورد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به دهه های تاریکی که ملت های عربی و اسلامی در سایه استکبار و استبداد پشت سر گذاشتند، گفت: امروزه می بینیم که ملت ها بیدار شده اند و در فلسطین، لبنان، عراق، ترکیه، افغانستان، مصر و در همه نقاط دیگر به حرکت درآمده اند و اکنون نیازمند رهبری بیدار و آگاه هستند تا رویکرد کلی را ترسیم کند و جلوی کج روی را بگیرد.

وی با خاطرنشان ساختن ویژگی های مختلف و مشترکات فراوانی که امت اسلام را گرد هم آورده است، گفت: بزرگ ترین خطری که ما را تهدید می کند، خطر استکبار است که به دنبال سلطه جویی در این منطقه است خطر دیگر غده سرطانی رژیم صهیونیستی است.

شیخ نعیم قاسم، تلاش امت ها برای دفاع از سرزمین و سرمایه های طبیعی و انسانی خود را حق طبیعی آنها دانست و ملت های اسلامی را به توجه به نقاط مشترک میان خود و همدلی و همبستگی برای تشکیل جبهه ای واحد فراخواند که فرمانبردار حلقه به گوش استکبار نباشد و در برابر فتنه انگیزی های آنها به هدف ایجاد شکاف و اختلاف در جهان عربی و اسلامی، پایدار بماند.

وی از کشورهای اسلامی خواست تا از تجارب یکدیگر بهره گیرند و با تحکیم روابط و گسترش همفکری مبنایی مستحکم برای ناکام گذاشتن تلاش های استکباری فراهم آورند و هشدار داد: فرزندان بیداری اسلامی با خطرهای زیادی روبرو هستند از جمله اینکه خواسته یا ناخواسته با طرح های استکباری همراه شوند، بنابراین، باید در سنگری واحد بمانیم و هوشیار باشیم که در سنگرهای امریکا و رژیم صهیونیستی قرار نگیریم.

این مقام ارشد حزب الله لبنان جهان اسلام را به دوری از گرفتار شدن در گرداب فتنه های مذهبی، قومی یا ملی فراخواند و پیامدهای این فتنه افروزی ها را بر ضد بیداری اسلامی ارزیابی کرد و خواستار تقویت روحیه مسؤولیت طلبی و ایثارگری شد و گفت: در لبنان نیز وقتی مبارزه با دشمن صهیونیستی را به عنوان اولویت خود قرار دادیم، همه اولویت ها را در جهت جنگ سازمان دادیم و بسیج کردیم و خداوند را سپاسگذاریم که علیرغم رنج های فراوانی که تحمل کردیم، بزرگترین پیروزی را در برابر رژیم صهیونیستی به دست آوردیم./981/ب902/گ
ارسال نظرات