۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۱۲۸۹۹

امام جمعه جدید خلخال معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رشتبری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان خلخال از توابع استان اردبیل معرفی شد.
امام جمعه جديد خلخال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان خلخال امروز با حضور مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالمنان کریمی، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل در سخنانی، نماز جمعه را مایه عزت، اقتدار و وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: برگزاری بیش از 600 نماز جمعه در سراسر کشور، لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته است.

وی با بیان اینکه سنگر نماز جمعه نقطه اتکای امت‌ اسلامی بوده است، خاطر نشان کرد: حضور پرشور مردم مؤمن و متدین سراسر کشور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه نشان از اوج بصیرت دینی و سیاسی و تاثیرگذاری خطبه های وحدت بخش نماز جمعه است.

حجت الاسلام کریمی خواستار فرهنگ سازی مناسب جهت حضور پرشور جوانان در نماز جمعه شد و افزود: حضور جوانان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دشمنان را از رسیده به اهداف شوم خود ناامید خواهد کرد، چراکه فلسفه نماز جمعه در مقابل اندیشه ‌های غلط و التقاطی غرب قرار دارد.

مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف و رسالت مهم ائمه جمعه شهرستان‌ها اظهار داشت: ائمه جمعه بایستی با سعه صدر، خشوع، صبر و مردم داری ملجأ و مامن عموم اقشار جامعه باشند.

وی همچنین خواستار همت و تلاش اهالی شهرستان خلخال و مساعدت مسؤولان در تکمیل پروژه مصلای خلخال شد و افزود: استقبال مردم خلخال از آئین نماز جمعه تسریع در احداث این پروژه دینی و فرهنگی را بیش از گذشته نمایان می کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام امیر رشتبری به عنوان امام جمعه جدید خلخال که پیش از این امام جمعه شهرستان سراب در آذربایجان شرقی را بر عهده داشت، معرفی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات