۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۹۰۲
آیت الله طبرسی:

تقویت حوزه‌های علمیه راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و گسترش فرهنگ و عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را نیازمند تقویت حوزه های علمیه دانست.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، با اشاره این که فرهنگ شیعه فرهنگی غنی و متعالی است، گفت: این فرهنگ مکتبی با ارزش دارد که ماحصل تلاش علمای دینی است که ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) بوده اند.

وی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه علمیه از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه مصومین(ع) نیابت دارد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که اگرچه امروز پیامبر و امامان معصوم حضور ندارند، علما و حوزه‌های علمیه حضور دارند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت رکن سوم خاتمیت هستند.

وی با بیان این که اگر ارزش‌های اسلامی و اسلام در دنیا نقش آفرین است به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی مدارس علمیه ساماندهی شده و از یک نظم و انضباط مشخصی بهره مند شدند.

امام جمعه ساری، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و گسترش فرهنگ و عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را نیازمند تقویت حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت این کشور را بانوان تشکیل می دهند و این افراد وظیفه تربیت و پرورش فرزندان و هدایت مردان جامعه را برعهده دارند.

آیت طبرسی با اشاره به برخی احکام و مسائل مربوط به بانوان، تقویت مراکز حوزوی ویژه بانوان در کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: امروز بانوان حوزوی باید با ورود به اجتماع پاسخگوی مسائل و مشکلات موجود در جامعه باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که تکثر در حوزه علمیه مضر نیست، بلکه مفید هم است، ادامه داد: همه حوزه های علمیه وظیفه و رسالت مشترکی دارند و آن هم نشر معارف دینی است و به همین دلیل گسترش مدارس علمیه همواره مفید بوده و خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان مانند درختی است که ریشه آن در سر است و بدن انسان مطابق با فکر او عمل می کند و فکر و اندیشه جامعه را نیز حوزه‌های علمیه می‌سازند و اگر فکر انسان‌ها سالم باشد عمل او نیز صحیح خواهد بود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزویان باید افکار جامعه را الهی، علوی و زهرایی کنند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه ساختن افکار و فرهنگ جامعه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین، برنامه‌محوری در حوزه را یک ضرورت دانست و ابراز داشت: علم، تقوا و اخلاق در حوزه‌های علمیه باید یکسان در حوزه رشد کند.

آیت الله طبرسی با اشاره به شبهات به وجود آمده در حوزه های اعتقادی، سیاسی و فرهنگی از سوی دشمنان اسلام، افزود: امروز جامعه بیش از پیش نیازمند همراهی حوزه و روحانیت در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، تضعیف جایگاه ولایت فقیه را یکی دیگر برنامه‌های مهم دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و گفت: نظام سلطه از هر فرصتی برای فاصله میان نسل جوان و روحانیت استفاده می‌کند.

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان امروز نظام اسلامی با سی سال گذشته بسیار متفاوت تر هستند، ادامه داد: وظیفه امروز طلاب و روحانیان در برابر خنثی‌سازی توطئه های شوم دشمنان بسیار سنگین‌تر از سه دهه قبل است./950/پ202/س

ارسال نظرات