۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۹۵۲

آیین آغاز برنامه‌های آموزشی جامعة المصطفی العالمیة در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی العالمیة مشهد با حضور طلاب 27 ملیت جهان صبح امروز در مجتمع آموزش عالی این مرکز در مشهد برگزار شد.
جامعه المصطفي العالميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی العالمیة مشهد با حضور استادان و محققان حوزه علمیه و طلاب 27 ملیت جهان صبح امروز در مجتمع آموزش عالی این مرکز در مشهد برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام ربانی، عضو هیأت امنای جامعة المصطفی العالمیة و مسؤول مرکز خدمات حوزه علمیه قم، حجت الاسلام مهدوی مهر، مدیر مرکز جامعة المصطفی العالمیة مشهد و معاونان آموزشی و پژوهشی این مرکز به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام بهادری، معاون آموزشی و پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة گفت: مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس بخشی از شاخه شجره طیبه حوزه علمیه است و علمای جهان اسلام به ویژه شیعیان همواره بنیان محسوس آموزه های وحیانی اسلام بوده اند، روحانیت و علمای معظم همواره در شریعت نبوی تجلی یافته است.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس حدود هزار و سیزده نفر طلبه در 27 ملیت با 8 گروه علمی تربیتی در 16 رشته و گرایش دارد.

وی با بیان این که دوره های آموزش بلند مدت و کوتاه مدت ویژه خواهران و برادران در مشهد برگزار می شود، ابراز داشت: این دوره ها بسیار موفق بوده است.

معاون آموزشی و پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة یادآور شد: در آزمون دکترای این مرکز علمی، بیش از 14 نفر، در مقطع ارشد 32 نفر و در بخش پایان نامه ها 74 پایان نامه قبول و دفاع شده است، البته برخی از پایان‌نامه‌های مشهد رتبه اول و دوم را در کشور به خود اختصاص داده اند.

وی سپس به طلاب جامعة المصطفی توصیه کرد: طلبه ها باید خود از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز علمی استفاده کند، و باید بداند که همه زمینه ها در مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در این مرکز فراهم است.

در ادامه حجت الاسلام مهدوی مهر با اشاره به خطبه 94 نهج البلاغه گفت: مولای متقیان علی(ع) در این خطبه می فرمایند «خداوند پیامبر اسلام را مبعوث فرمود در شرایطی که مردم در ضلالت به سر می بردند و تکبر آن ها را به ذلت ها کشانده بود و گمراهی آن ها را خفیف کرده بود، این ها در زلزال به سر می بردند»، به عبارت دیگر می توان بیان داشت تنش ها و چالش هایی در زندگی آن ها، به جهت این که جهل داشتند، وجود داشت، در چنین شرایطی پیامبر مبعوث شد و مردم را تا جایی که توانست هدایت فرمود.

وی اظهار داشت: اگر طلاب رسالت شان، همان رسالت پیامبر اکرم(ص) است باید در راه آن انسان بزرگ حرکت کنند.

مدیر جامعة المصطفی العالمیة مشهد افزود: شرایط امروزی جهان با شرایط زمان پیغمبر تا حدودی مطابقت دارد و ما باید با درک شرایط زندگی امروز بتوانیم پیامبر گونه و با الهام از پیامبر گرامی اسلام به مدد، نیازمندان بشتابیم.

وی متذکر شد: جامعة المصطفی العالمیة افتخار می کند که جمع نزدیک به دویست نفر از استادان حوزه و دانشگاه را جذب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شانزده رشته و گرایشی در حال حاضر در این مرکز آموزشی فعال است و نزدیک به ده انجمن علمی پژوهشی در مجموعه فعالیت د ارند.

حجت الاسلام مهدوی مهر در ادامه با بیان این که بیش از سی نشریه توسط فرهیختگان جامعه در حال نشر است و سه نشریه تخصصی که توسط جامعة المصطفی العالمیة منتشر می شود، عنوان داشت: سی انجمن فرهنگی ملیتی در مجموعه جامعة المطفی العالمیة فعالیت دارند و بیش از ده سایت به صورت فعال وجود دارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از استادان و طلبه های ممتاز در گروه های آموزشی مختلف تجلیل به عمل آمد. /968/پ202/س
ارسال نظرات