۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۱۶۴

بانوان هشترودی در انتظار تأسیس حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هشترود بر راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران این شهرستان تأکید کرد و ابراز داشت: با وجود استعدادهای بالقوه و بالفعل در این شهرستان، هنوز در این منطقه مدرسه علمیه‌ای برای خواهران علاقه‌مند به تحصیل در علوم دینی وجود ندارد.
حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه هشترود، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهرستان اظهار داشت: حوزه های علمیه به عنوان حافظ مرزهای عقیدتی مردم نقش حساس و خطیری در فرهنگ عمومی جامعه بر عهده دارند.

وی با بیان این‌که حوزه های علمیه منشأ روحیه جهاد و شهادت در کشورهای انقلابی منطقه هستند، گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آرمان‌های امام راحل و شهدا را باید در حوزه‌های علمیه و تاریخ روحانیت آگاه و مجاهد جست‌وجو کرد.

حجت الاسلام رشادی با بیان این‌که گسترش موج بیداری اسلامی و موفقیت امت اسلامی در مقابله با استکبار و استعمار تنها با رهنمودهای ولایت فقیه، مراجع، علما و حوزه های علمیه محقق می‌شود، ادامه داد: اگر امروز شاهد اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی هستیم، به برکت رهبری داهیانه مجتهد جامع الشرایطی چون حضرت آیت الله خامنه ای است.

امام جمعه هشترود در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی حوزه علمیه خواهران در این شهر را خواستار شد و افزود: با وجود استعدادهای بالقوه و بالفعل در این شهرستان، هنوز در این منطقه مدرسه علمیه‌ای برای خواهران علاقه‌مند به تحصیل در علوم دینی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که رشد و پیشرفت حوزه‌های علمیه نیازمند رسیدگی و مساعدت همه جانبه است، گفت: در کنار انجام اقدامات زیربنایی لازم و مفید باید فعالیت‌هایی برای اقدامات روبنایی در حوزه نیز صورت گیرد.

حجت الاسلام رشادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، سرافرازی ایران اسلامی را مرهون فداکاری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خون شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت: حفظ امنیت ملی کشور از جمله دستاوردهای مهم این دوران بوده که رزمندگان به خوبی توانستند با نثار جان و داشتن روحیه شهادت‌طلبی این امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند.

وی خاطر‌نشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بیان رشادت‌ها و بازگو‌کردن ایثارگری‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس به مردم و نسل جدید است./935/پ202/س

ارسال نظرات