۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۳۰۲
امام جمعه اصفهان:

سیستم آموزشی کشور فرزندان جامعه را بر اساس اندیشه امام صادق تربیت کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان به بازگشایی مدارس اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد سیستم آموزشی کشور فرزندان جامعه را بر اساس اندیشه امام صادق (ع) تربیت کند.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان امروز در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: آمادگی نیروهای مسلح ما موجب شده دشمن خیال حمله به کشور را در سر نپروراند.

وی ادامه داد: پیشرفت های دفاعی امروز موجب عزت ما و تعجب دشمن شده است و اعتراف می کنند که ایران دارای قوی ترین نیروی مسلح منطقه است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس چیزی در دست نداشتیم، ابراز داشت: امروز در اکثر صنایع دفاعی در زمینه، هوا و دریا به خودکفایی رسیده ایم.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد سیستم آموزشی کشور فرزندان جامعه را بر اساس اندیشه امام صادق (ع) تربیت کند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: اگر تربیت فرزندان ما مخالف روش ائمه (ع) باشد به خون شهدا خیانت کرده ایم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش ما صرفا به آموزش روخوانی قرآن و احکام اسلام بسنده نکند، و اصول اعتقادی و ولایت فقیه را به دانش آموزان بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مهمترین هدف دشمن ضربه به ولایت فقیه است ابراز داشت: دشمن ولایت فقیه را مساوی استبداد القا می کند در حالی که استبداد تسلط بر دیگران بر اساس افکار شخصی است.

وی ادامه داد: ولایت فقیه هیچ گاه افکار شخصی خود را مطرح نمی کند بلکه احکام الهی را از منابع دینی می گیرد و برای جامعه بیان می کند و اطاعت از او اطاعت از خدا و رسول (ص) و ائمه است.

آیت الله طباطبایی نژاد به سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و بیان داشت: اگر گفته می شود مذهب ما جعفری است، منظور این است که از بین مذاهب دوران ایشان راه ما همان راه امام صادق (ع) است که صراط مستقیم و خط پیامبر (ص) و سایر ائمه است.

وی بیان مواضع ریاست جمهوری در ششمین خود به سازمان ملل را اززشمند توصیف کرد و گفت: این سفرها فرصت خوبی برای بیان مواضع از تریبون های جهانی است که امسال هم ریاست جمهوری به خوبی آنها را بیان کردند.

امام جمعه اصفهان سالگرد حمله آمریکا به افغانستان را از دیگر مناسبت های هفته جاری عنوان کرد و گفت: در این ده سال اشغالگری هزاران نفر از مردم بی دفاع افغانستان به بهانه مبارزه با تروریست کشته شدند و این جنایت ها ادامه دارد.

وی میلاد حضرت معصومه(ع) و روز دختر را از دیگر مناسبت های هفته آینده عنوان کرد و افزود: حجاب از مهمترین اهدافی است که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به قانون منع حجاب اسلامی در فرانسه، گفت: این کشور با وجود این که ادعای دموکراسی می کند ار ورود دانشجوی محجبه به دانشگاه ممانعت می کند چرا که دشمن از حجاب زنان مسلمان می ترسد.

وی همچنین با بیان حدیثی از امام جعفر صادق به ضرورت رسیدگی به وضعیت افراد محروم جامعه به ویژه دانش آموزان محروم اشاره کرد و گفت: حتی اگر کسی خود توانایی ندارد، واسطه کمک دیگران به افراد مستمند شود.

آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه اول نماز نیز با اشاره به فرازهایی از نامه حصرت علی (ع) به مالک اشتر، با بیان اینکه اسلام دین صلح است، گفت: اسلام عزت مسلمانان را عامل صلح و جنگ می داند.

وی ادامه داد: اگر جایی عزت مسلمانان در خطر باشد یا سرزمین آنها اشغال شود یا سلطه بیگانگان بر سر آنها باشد خداوند دعوت به جنگ با کفار کرده است و در جایی که به عزت مسلمانان خدشه نرسد بر صلح تاکید می کند.

امام جمعه اصفهان به عدم پذیرش صلح بعد از فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: در این زمان بسیاری از مناطق کشور هنوز در تصرف دشمن بود و اگر صلح پذیرفته می شد همان بلایی که صلح اعراب با رژیم صهیونیستی بوجود آورد بر سر ما می آمد./965/پ201/ص
ارسال نظرات