۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۵۴۲
نماینده ولی فقیه در گیلان:

رسالت حوزه علمیه جهانی سازی اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که رسالت حوزه های علیمه در پاسخگویی به نیازهای روز بسیار خطیر است، گفت: حوزه باید فراتر از پاسخگویی به نیازهای کشور و منطقه عمل کنند.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه گیلان، که امروز در مسجد صالح آباد رشت برگزار شد، رسالت حوزه های علیمه را در پاسخگویی به نیازهای روز بسیار خطیر دانست و گفت: حوزه های علمیه، داعیه دار پاسخگویی به همه نیازهای اخلاقی، معرفتی و احکامی در جهان مدرن امروز معرفی شده اند و باید فراتر از پاسخگویی به نیازهای کشور و منطقه عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تجلی جمهوری اسلامی ایران را سبب مطرح شدن اسلام به عنوان قدرت هدایتگر و مدیر جوامع بشری خواند و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان رهبری برخواسته از حوزه علمیه نقش مدیرگونه حوزه های علمیه را در حوادث اجتماعی و جوامع اثبات کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به تلاش های غرب برای ترویج مکاتب و فرقه های انحرافی گوناگون برای مقابله با ارزش های اسلامی، اعلام کرد: بهره گیری غرب از دو هزار رسانه تلویزیونی و ماهواره ای مبارزه غرب برای مقابله با اسلام را به شکل بی سابقه ای شدت بخشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، بیداری اسلامی در منطقه را عامل ایجاد ترس و وحشت از قدرت اسلام در بین دولت های غربی برشمرد و گفت: نقش انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی در بیداری اسلامی منطقه، اهمیت فراگیری علوم دینی و اصول اصیل اسلامی را با تکیه بر منابع اسلامی قرآن کریم، سنت و سیره اهل بیت(ع) و الگو برداری از سیره و سلوک بزرگان دو چندان می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نقش روحانیت را در دوره کنونی بسیار تعیین کننده دانست و گفت: بسیاری از جوامع امروزی گرفتار مکاتب انحرافی مسیحیت انحرافی، وهابیت و یا احزاب لائیک هستند که برای هدایت نیاز به خوراک معنوی تهیه شده از سوی حوزه های علیمه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: حوزه های علمیه برای پاسخگو بودن در برابر نیازهای معنوی جوانان ایران و ملت های تازه بیدار شده، باید از امکاناتی همچون کتابخانه های تخصصی و قوی، ساختمانی مجهز به اینترنت و امکانات جدید تحصیلی برخوردار باشد.

امام جمعه رشت اظهار داشت: امروز هرگز نمی توان با زور مردم را وادار به دین داری و دین باوری کرد بلکه باید با ارائه فکر و اندیشه مردم را به واقعیت های دینی و جمهوری اسلامی آشنا و متمایل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی توصیف کرد و گفت: روحانیت باید با سلاح علم و فرهنگ به مبارزه با انحرافات برخیزد و این امر جز با شناخت حقیقت اسلام، جهان بینی اسلامی و اخلاق دینی که از حوزه های علمیه نشأت گرفته است میسر نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر غنیمت شمردن فرصت تحصیل و مباحثه و گفت وگوی علمی تاکید کرد و گفت: طلاب بر بعضی از دروس حوزوی همچون آموزش تفسیر قرآن تلاش و توجه بیشتری داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درخصوص اهمیت فراگیری فلسفه در حوزه های علمیه اظهار داشت: با توجه به تاکید علامه طباطبایی، برای پاسخگویی به ماتریالیست ها، راهی جز تدریس فلسفه در حوزه علمیه وجود ندارد.

امام جمعه رشت تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه برای اینکه بتوانند مکتب بالنده تشیع را به جهان معرفی کنند باید اوقات خود را صرف مطالعه و مباحثه کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات