۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۶۲۴
یک استاد دانشگاه:

انتقال ارزش های دفاع مقدس بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ یکی از استادان دانشگاه گفت: فرهنگ دفاع مقدس اگر به درستی به نسل های دوم و سوم انتقال داده شود بهترین ابزار واکسینه کردن جامعه دربرابر تهدیدات آنهاست.
مباني جنگ نرم
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در سراب ،احمد پورخردمند از استادان دانشگاه امام حسین(ع)، روز گذشته در همایش توانمندسازی بسیج در فضای مجازی؛در سراب گفت: در نخستین گام برای نبرد در عرصه جنگ نرم باور کردن وقوع این جنگ ضروری است.

پورخردمند با تشریح انواع جنگ های رایج در جهان و تقسیم این جنگ ها به سخت،نرم وهوشمند اظهارداشت: جنگ سخت که جنگ نظامی نیز نامیده می شود قدمتی همزاد بشر داشته و ابزاراصلی آن سلاح های کشتار است.

وی از ترور،کودتا،جنگ داخلی و جنگ های خارجی به عنوان مشخصه های اصلی جنگ سخت نام برد که در طول حیات نظام مقدس اسلامی دشمنان بارهااز این ابزارها برای نابودی نظام استفاده کردند.

این استاد دانشگاه،جنگ نرم را جنگی دیگر دانست که در صدد تغییر ذهنیت ها و هویت زدایی از ملت های آزاده می باشد.

او از جنگ هوشمند به عنوان تلفیقی از دوجنگ سخت و نرم نام برد و سیاست یک بام و دوهوای کشورهای استعماری را در این راستا ارزیابی کرد.

این کارشناس علوم سیاسی با اشاره به در اختیار داشتن بیش از 75درصد ابزارهای تبلیغی جهان از سوی صهیونیسم جهانی تصریح کرد: دشمنان با به کارگرفتن ابزارهای مختلف جنگ نرم در صدد غیرت زدایی و ارزش زدایی و تسخیر ذهنی جامعه هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)با ذکر مصادیقی از جنگ نرم ،این جنگ را چیز جدیدی ندانست و یاداورشد: این جنگ قدمتی به قدمت خلق بشر دارد و زبان نخستین و ابتدایی ترین ابزار این جنگ است.

وی گفت: انچه که تازگی دارد ابزارها و روش های پیچیده ای است که با گسترش تکنولوژی و ارتباطات روی داده است.

این استاد دانشگاه ترویج فرهنگ مصرف گرایی و لذت گرایی را از جمله برنامه های دشمنان در جنگ نرم دانست و افزود: نگاهی به آمارهای ارائه شده در مورد میزان مصرف گرایی در ایران موید این نکته است که دشمنان با برنامه منظمی وارد عمل شده،و در تمام حوزه های ممکن در تلاشند تا ضربه نهایی را وارد کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سیاست بالکانیزه کردن(تجزیه کشور)،واتیکانیزه کردن(جداسازی دین از زندگی اجتماعی)،و اندولسی کردن(ترویج فساد و بی بندو باری)از محوری ترین سیاست های دشمنان در جهت مقابله با انقلاب اسلامی ایران می باشد.

سخنران این همایش یک روزه تاکیدکرد: دشمنان اسلام از مبارزه و پیروزی در جنگ سخت و میدانی با نظام اسلامی درمانده شده و خود اذعان دارند که نظام ایران به دلیل پایگاه مردمی و نیز توانمندی های دفاعی شکست ناپذیر است.

وی اضافه کرد: کمیته خطر جاری در آمریکا که از زمان فروپاشی اردوگاه شرق منحل شده بود برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران دوباره احیا شده و مشغول برنامه ریزی برای برخورد نرم با ایران است.

پور خردمندبا اشاره به اینکه غرب اینک اسلام را دشمن اصلی خود می داند خاطرنشان کرد: به گفته جان گالوین از فرماندهان ناتو انتخاب کمونیسم به عنوان دشمن اصلی کج روی 70ساله غرب بود چراکه اسلام با سابقه 1400ساله بزرگترین تهدید نظام سلطه محسوب می شود.

این استاد دانشگاه با طرح این پرسش که چه باید کرد گفت: ابزارهایی که در دست مردم ایران وجود دارد می تواند خنثی کننده جنگ نرم دشمنان باشد به شرطی که با برنامه ریزی اصولی همراه باشد.

وی یاداورشد: فرهنگ دفاع مقدس اگر به درستی به نسل های دوم و سوم انتقال داده شود بهترین ابزار واکسینه کردن جامعه دربرابر تهدیدات آنهاست.

به گفته پورخردمند فرهنگ عاشورا و مهدویت دیگر سلاح های موثر مردم ایران در برابر نظام سلطه می باشد.

این کارشناس علوم سیاسی با انتقاد از برخی رویکردهای فرهنگی دولت های مختلف گفت: متاسفانه در پاره ای موارد رویکرد لیبرالی رویکرد غالب بوده است.

او خواستار رشد کیفی به موازات رشد کمی در عرصه های مختلف شد.

وی به عنوان مثال وجود بیش از 4میلیون دانشجو و دانش آموخته و بیش از 50هزاراستاد به عنوان بخشی از پتانسیل بالای کشور در جهت مبارزه در جنگ نرم نام برد که باید با از آنها بهره مندشد.

این استاد دانشگاه همچنین از نحوه گزینش استادان دانشگاه و مشروط کردن ارتقا انهابه داشتن مقاله در مجلات علمی اروپائی اتقاد کرده و افزود: رویکرد حاکم بر نهادهای علمی غرب بر مبنای انسان محوری و سکولاریته می باشد و با این رویکرد انتظار چاپ برخی مقالات دینی در این مجلات بی فایده می باشد./949/پ202/ص
ارسال نظرات