۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۶۹۲
آیت الله طبرسی:

شناخت عمیق سیره اهل بیت راه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: معرفت و شناخت عمیق سیره اهل بیت (ع) و هشتمین خورشید ولایت و کسب درس های عملی زندگی از آن امام همام راهکار اساسی برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است.
آيت الله طبرسي به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با اعضای دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در ساری گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که برای چندین سال در کشور برگزار می شود، زمینه را برای آشنایی بیشتر جوانان با اندیشه های آن حضرت فراهم کرده است.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی و رسانه‏ها باید محتوای زندگی اهل‏بیت را به جامعه معرفی کنند چرا که ابعاد مختلف سیره امام هشتم (ع) کمتر مورد توجه قرار می‏گیرد. اگر اهالی فرهنگ و هنر بتوانند آموزه‌های اصیل را از دل و فرمایشات امام هشتم بیرون بکشند و در غالب آثار فرهنگی و هنری به مردم معرفی کنند فرهنگ رضوی در جامعه ترویج خواهد شد.
 
آیت‌الله طبرسی با بیان این که اهل بیت(ع) دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی ما هستند و هدف اصلی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) باید گسترش فرهنگ رضوی در کشور باشد،  اظهار داشت: هرچه این گونه جشنواره‌ها و جلسات فرهنگی و مذهبی در جامعه بیشتر شود در تحکیم اعتقادات و اخلاق جامعه می‏تواند مؤثرتر باشد. 
 
امام جمعه ساری بر اهمیت گنجانیدن برنامه های متناسب با قشرهای مختلف جامعه در جشن های هفته کرامت تاکید کرد و  گفت: برگزاری جشن های دهه کرامت فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین مسائل روز و آگاه سازی مردم است که باید از آن استفاده کرد.
 
وی تاکید کرد: مردمی شدن و تعمیم مخاطبان جشنواره به همه اقشار و صنوف جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان دیگر رویکردی است که باید در سیاستگذاری های جشنواره دنبال شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: معرفت و شناخت عمیق سیره اهل بیت (ع) و هشتمین خورشید ولایت و کسب درس های عملی زندگی از آن امام همام راهکار اساسی برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است.
 
وی در ادامه از تلاش های انجام شده در برپایی جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) قدردانی کرد و گفت:این جشنواره امسال از رونق خوبی برخوردار بوده است./950/پ203/ص
ارسال نظرات