۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۳۷۱۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

اعتقاد عمیق به ولایت از امتیازات برجسته آیت الله محمدی گیلانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در همایش نکوداشت آیت الله محمدی گیلانی، گفت: از امتیازات برجسته آیت الله محمدی گیلانی اعتقاد عمیق به ولایت و اطاعت ایشان از ولی فقیه بود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در همایش نکوداشت آیت الله محمدی گیلانی که امروز در مجتمع زیباکنار رشت برگزار شد با فرخنده خواندن برنامه های از این دست، اظهار کرد: به برخی از رسوم مانند همایش بیداری اسلامی باید به عنوان یک ضرورت نگریسته که سخنرانی مقام معظم رهبری در نقطه عطف آن بازتاب وسیعی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تقدیر از بزرگان دینی و فقهی کشور را در ترویج ارزش های اسلامی موثر دانست و گفت: آیت الله محمدی گیلان در ترویج علوم اسلامی و برقراری عدالت پس از انقلاب نقش موثر و ارزنده ای را ایفا کرد.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه گیلان همیشه مرکز فرهیختگان، فقها و شخصیت های عظیمی بوده است، افزود: سلار دیلمی، مرجع بزرگ شیعه در قرن چهارم هجری، از فرهیختگان گیلانی بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، گیلان را مهد علما و فقهای بزرگ و برجسته توصیف کرد و گفت: در عصر کنونی مفتخر به وجود سالک الی الله حضرت آیت الله بهجت فومنی بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخشی دیگر از سخنان خود به ویژگی های برجسته آیت الله محمدی گیلانی اشاره کرد و گفت: آیت آلله محمدی گیلانی از مراجع تقلید چیزی کم نداشت و یک انسان فقیه و ملا و عادل بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از امتیازات برجسته آیت الله محمدی گیلانی اعتقاد عمیق به ولایت و اطاعت ایشان از ولی فقیه بود.

وی، پیوند با ولایت را رمز بالندگی انقلاب و ایران دانست و با بیان اینکه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مردم سر در گم هستند، به دلیل عدم توسل آنها به عالمان ربانی است، خاطرنشان کرد: با همه تلاش های دشمنان، مردم ایران هیچگاه از ولایت فقیه دور نماندند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از ویژگی های بارز آیت الله محمدی گیلانی را عالم به زمان بودن خواند و گفت: ایشان در بررسی مکتب ها و آشنایی به مسائل روز در زمان خود بی نظیر بودند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، تألیفات حقوقی و قضایی آیت الله محمدی گیلانی را دقیق، علمی و فنی توصیف کرد و گفت: آیت الله محمدی گیلانی در کتب حقوقی خود به مسائلی پرداخته اند که این نیازمندی ها در کتب گذشته فقه قضایی ما نبوده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اعلام کرد: آیت الله محمدی گیلانی توانست اثبات کند که اسلام در همه زمان ها قابل انعطاف است./950/پ202/ص
ارسال نظرات