۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۰۹۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

راه حفظ قداست نظام اسلامی توجه به ارزش عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مناسب ترین برخورد با تهاجم فرهنگی برای حفظ قداست نظام اسلامی توجه به ارزش های عفاف و حجاب است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه پوشش با عنوان «نور و نجابت»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که هجوم فرهنگی دشمنان بسیار جدی و متمرکز بر جوانان و نسل نو جامعه است، گفت: یکی از ابزارهای اصلی جنگ نرم دشمنان در حوزه فرهنگ نوع پوشش، مد و الگوی آن به ویژه پوشش بانوان است.

وی افزود: مناسب ترین برخورد با مهاجمان فرهنگی برای حفظ قداست نظام اسلامی توجه به ارزش های عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که هجمه‌های فرهنگی دشمن توجه به قشر جوان و نوجوان جامعه دارد، تصریح کرد: یکی از ابزارهای زیبایی انسان بحث لباس برای نسل جوان جامعه است و با سوء استفاده دشمن از این بازار، بانوان را بهترین راه برای اجرای اهداف خود که از بین بردن قداست ارزش‌های اسلامی است  نشانه گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید براین که برای حفظ فرهنگ و اصالت‌های جامعه اسلامی باید هزینه شود، خاطرنشان کرد: هر هزینه‌ای برای حفظ قداست‌های جامعه شود سرمایه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اعلام این که برپایی نمایشگاه‌های پوشش اسلامی در همه شهرهای استان باید به صورت مستمر باشد، ابراز داشت: در این مسیر نیازهای بانوان و جوانان جامعه در بحث عفاف و حجاب تأمین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که چادر از صدر اسلام تاکنون به عنوان حجاب برتر است و محدودیتی در رنگ برای حجاب قائل نشدند، خاطرنشان کرد:  حجاب محدود به بانوان نیست، اگر مردان به عفاف و حجاب مقید نباشند فرهنگ‌سازی به معنای واقعی انجام نمی‌شود.

وی در ادامه سخنان خود، راحت‌طلبی انسان را عاملی برای روی آوردن به گناه دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی‌ها باید دوراندیشانه باشد و اگر فرهنگ عفاف و حجاب به درستی اجرا نشود فضایی برای هجمه‌های فرهنگی دشمن آماده می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: باید نگاهمان این باشد تا با تکیه بر مبانی دینی چادر را به عنوان حجاب برتر به جامعه معرفی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر پرهیز از موازی‌کاری در حوزه های فرهنگی تأکید و خاطرنشان کرد: کار فرهنگی باید مبتنی بر مطالعه، برنامه ریزی جامع و دقیق و افقی مدبرانه و غایت‌مند باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات